ایرنا نوشت: یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا برای چند ساعت در امتداد مرزهای غربی روسیه (بر فراز دریای بالتیک) و نیز مناطق خشکی در استان کالینین گراد روسیه پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس امروز به نقل از منابع غربی نوشت: هواپیمای جاسوسی آمریکا از پایگاه هوایی میلدن هول در انگلیس به پرواز در آمد و با عبور از حریم هوایی لهستان و کشورهای حوزه بالتیک در مجاورت استان کالینین گراد روسیه پرواز کرد.

بر اساس این گزارش، در مجموع هواپیمای جاسوسی آمریکا6 ساعت پرواز کرد که حدود 3ساعت آن در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه کالینین گراد بود.

همچنین شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز اعلام کرد: در یک هفته اخیر دست کم چهار مورد پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه در استان های کالینین گراد، پسکوف و لنینگراد گزارش شده است.

روسیه در ماههای اخیر چندین مورد هواپیماهای جاسوسی آمریکا را در مناطق مجاور مرزهای خود رهگیری کرده است.

آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان با افزایش فعالیت های نظامی در کشورهای شرق اروپا، نزدیک سواحل روسیه در دریای سیاه و بالتیک به ویژه بر فراز استان برون مرزی کالینینگراد که یکی از راهبردی ترین مناطق این کشور از نظر نظامی است، پروازهای تجسسی زیادی انجام می دهند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =