ایرنا نوشت: ولادیمیر شامانف رئیس کمیسیون دفاعی دومای روسیه به واشنگتن هشدار داد که در صورت ارسال سلاح آمریکایی به اوکراین، وضعیت این کشور به شدت متشنج می شود.

رسانه های روسی از پیشنهاد شورای امنیت ملی آمریکا برای کمک تسلیحاتی 47 میلیون دلاری به اوکراین خبر دادند که صرف خرید سلاح های آمریکایی برای ارتش این کشور می شود. پاول کلیمکین وزیر خارجه اوکراین گفت که کی یف تلاش خواهد کرد تا کمک تسلیحاتی آمریکا به کشورش در آینده افزایش یافته و سلاح های بیشتری را شامل شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس روز یکشنبه به نقل از ولادیمیر شامانف رئیس کمیسیون دفاعی دومای روسیه نوشت:اگر آمریکا همان گونه که کلیمکین گفته شروع به ارسال تسلیحات به اوکراین کند، اوضاع این کشور به شدت متشنج خواهد شد.

وی افزود: سلاح هایی که وزیر خارجه اوکراین به عنوان کمک تسلیحاتی مورد نیاز کشورش از آمریکا برشمرده، سلاح های تهاجمی محسوب می شوند. بدون شک ارسال این تسلیحات بر اوضاع اوکراین تاثیر بسیار بد می گذارد.

مقام پارلمانی روس گفت: این غیرمسئولانه ترین اقدام واشنگتن خواهد بود.

آمریکا از اوکراین حمایت می کند و بخشی از برنامه های واشنگتن علیه روسیه نیز از طریق این کشور اجرا می شود.

سنای آمریکا در بودجه سال 2018 این کشور 350 میلیون دلار کمک تسلیحاتی به اوکراین پیش بینی کرده است.

سناتور ایگور ماروزوف عضو کمیسیون بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) به تازگی به آمریکا هشدار داد: مسکو به افزایش حضور نظامی و تحرکات آمریکا در اوکراین پاسخ می دهد.

ماروزوف گفت: تمامی شواهد گویای این است که آمریکا حضور نظامی را در اوکراین گسترش خواهد داد و در مواردی که نزدیک مرزهای روسیه باشد، تدابیر متقابل را برای پاسخ اتخاذ و مرزها را تقویت خواهیم کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سناتور ماروزوف نوشت: احتمالا یک لشگر زرهی و دو لشگر پیاده نظام در حوزه نظامی غربی و همچنین موشک های تاکتیکی اسکندر نزدیک مرزها مستقر می شوند.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در شهریور ماه گذشته به کی یف پایتخت اوکراین سفر کرد و از برنامه تحویل 175 میلیون دلار جنگ افزار به صورت رایگان به این کشور خبر داد.

رئیس پنتاگون که برای شرکت در برنامه های سالروز استقلال اوکراین در کی یف حضور داشت با پترو پوروشنکو رئیس جمهوری این کشور دیدار و در باره همکاری های دو کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین حاکی بود، متیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پوروشنکو، وعده داد که واشنگتن همکاری های نظامی با کی یف را توسعه می دهد.

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا احداث یک مرکز فرماندهی نظامی دریایی در بندر اودسا در جنوب اوکراین در ساحل دریای سیاه را آغاز کرده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =