مهر نوشت: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با جمعی به از فعالان اقتصادیو صادرکنندگان محصولات غیر نفتی به موضوع تلاش ‌برای بی اثر کردن تحریم ها اشاره کرد.

جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات غیر نفتی با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در دفتر آقای جلیلی برگزار شد، برخی از سفرای سابق ایران در کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، برزیل و ونزوئلا نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه جلیلی گفت: سوال مهمی که امروز وجود دارد این است که در روابط خارجی اقتصادی در کدام نقطه ایستاده ایم و با وضع مطلوب چقدر فاصله داریم؟

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: حرکت به سمت مطلوب علاوه بر اراده دولت و مسئولان، حرکت و اراده مردم را نیز می طلبد و امیدوارم با استفاده از نظرات شما به عنوان کسانی که از نزدیک تجارب متعددی در حوزه صادرات کسب کرده اید، بتوان در پایان به راهکارهای عینی و مشخص رسید.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: با توجه به فشارها و تحریم های جدید امریکا باید تلاش کنیم تا در عمل اثر تحریم ها از بین ببریم و برای این کار لازم است تا امکانات و ظرفیت های عظیم صادراتی خود را به خوبی بشناسیم و از آنها برآورد دقیق داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت در پایان تاکید کرد: بعد از برجام، تحریم ISA مجددا تمدید شد و به تازگی نیز تحریم جدید کاتسا علیه ایران اعمال شده است، در صورتی که با گسترش روابط خارجی اقتصادی بویژه با کشورهای همسایه می توانیم حجم قابل توجهی از تحریم ها را در عمل بی اثر کنیم لذا باید ضمن شناسایی موانع، برای گسترش روابط اقتصادی با همسایگان نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =