موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عصر پنج شنبه(دوم آذر) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیصد و چهل و سومین نمایشگاه کتاب استانی از تاریخ دوم تا هفتم آذر در استان فارس برگزار می‌شود.

شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز با حضور 671 ناشر از سراسر کشور با ارائه 93 هزار و 549 عنوان کتاب در بخش داخلی و 46 ناشر لاتین و عرب با ارائه 21 هزار و 650 عنوان کتاب برگزار می‌شود.

برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب‌هایی از 37 ناشر را عرضه می‌کند. از استان فارس نیز 26 ناشر به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند. تعداد 39 کتاب‌فروشی منتخب شیراز  با این دوره از نمایشگاه همکاری دارند و علاوه بر ایام برگزاری نمایشگاه، بعد از دو هفته از پایان نمایشگاه نیز بن‌های توزیعی در این کتاب‌فروشی‌ها اعتبار خواهد داشت و مردم به راحتی می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف 20 درصدی از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با ارائه کارت ملی و جدول اختصاص یافته در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

رونمایی از ترجمه انگلیسی کتاب «روباه شنی» که در سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان کتاب سال ایران برگزیده شد، با حضور نویسنده، رونمایی از کتاب «غولماز» با حضور مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر، برنامه طنزخوانی با حضور انجمن طنز فارسی، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان استان، دیدار با بازیگران سینما و تلویزیون، اجرای موسیقی کودک و قصه‌گویی، مشاعره، اجرای نمایش و داستان‌خوانی، جشن امضاء کتاب، اجرای برنامه سرگرمی و نقاشی کودکان، آموزش داستان‌نویسی و نمایش تابلوهای هنری با موضوع کتاب و ترویج کتاب‌خوانی از جمله برنامه‌هایی است که در بخش جنبی نمایشگاه به اجرا در می‌آید.

شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان فارس از دوم تا هفتم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =