در مسابقه با ۸۰ شطرنج‌باز: احسان قائم‌مقامی همه را کیش و مات کرد

استاد بزرگ شطرنج ایران موفق شد در یک رقابت هم‌زمان همه شرکت کنندگان در این رقابت را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج ایران که دارای رکورد گینس است، در مسابقه ای با 80 نفر به شکل همزمان مسابقه داد و همه آن ها را شکست داد. قائم مقامی که یکی از استاد بزرگ های شطرنج ایران محسوب می شود رکوردی در کتاب گینس از خود بر جای گذاشته است. او در سال 1387 در رقابت سیمولتانه که به میزبانی تهران برگزار می شد، موفق شد پس از گذشت 25 ساعت مداوم رقابت با 614 نفر رکورد جدیدی را در شطرنج جهان به نام خود در کتاب گینس ثبت کند. قائم مقامی در این مسابقه موفق شد با کسب 590 پیروزی و 16 مساوی و 8 باخت رقابت سیمولتانه خود را به پایان برساند و این را در جهان ثبت کند. او همچنین در این رقابت 56 کیلومتر پیاده روی کرد که در نوع خود جالب توجه بود.

استاد بزرگ شطرنج ایران روز گذشته هم در مسابقه سیمولتانه دیگری که به مناسب هشتادمین سالروز تاسیس بانک مسکن برگزار شد موفق شد تا 80 نفر از کارکنان این بانک را شکست دهد تا رکورد دیگری را در شطرنج ایران ثبت کند. تمام شرکت کنندگان در این رقابت که به عنوان حریف احسان قائم مقامی محسوب می شدند، همگی در تیم های استانی خود عضو تیم شطرنج  هستند و از بهترین های هر استان محسوب می شوند. در این مسابقه که حدودا 6 ساعت به طول انجامید قائم مقامی موفق شد همه شرکت کنندگان این مسابقه را شکست دهد و به 100 درصد پیروزی در این سیمولتانه دست پیدا کند.

در این مسابقه و پس از گذشت یک ساعت از بازی اولین نفر از رقابت حذف شد و از دور رقابت کنار رفت و آخرین بازیکن هم در ساعت 20:05 دقیقه تسلیم استاد بزرگ شطرنج ایران شد.

در این مسابقه 3 داور برای نظارت حضور داشتند (شهره بیات دبیر فدراسیون شطرنج، عبدالله مصلحی و محمد ابراهیم زاده معاون آموزشی جامع علمی کاربردی فدراسیون شطرنج.)

این رقابت اما یک نکته جالب توجه هم  داشت و آن هم حضور مادر احسان قائم مقامی در این رقابت بود که در نوع خود جالب توجه بود. مادر استاد بزرگ شطرنج ایران، گاهی اوقات برای تقویت فرزند خود در حین مسابقه، از او پذیرایی می کرد تاوظیفه مادری خود را حتی در حین مسابقه هم به خوبی انجام داده باشد.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =