برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم از کاهش سود مشارکت در پیش‌خرید خودرو توسط خودروسازها، گلایه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش سود مشارکت در پیش خرید یا سپرده گذاری بانکی یکی از سیاستهای دولت یازدهم است که در دولت دوازدهم هم به صورت جدی دنبال می شود. کاهش سود حتی به مسئله پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان هم منجر شده است و البته این نکته باعث شده تا عده ای از شهروندان که با پیش خرید خودرو، از سود مشارکت بهره مند می شدند، گلایه کنند.
مخاطبی که خود را "ایرانی" معرفی کرده در این باره نوشته است: چرا شرکت ایران خودرو سود مشارکت پیش فروش ها را کاهش داده؟
در این باره ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی توضیح داده بود اعمال نرخ سودهای بالا در طرح های پیش فروش محصولات خودروسازان یکی از موانع اجرای نرخ سودهای مصوب شورای پول و اعتبار در شبکه بانکی است.
او به خبرنگاران گفت برای رعایت نرخ سود 15 درصدی در شبکه بانکی، با خودروسازان توافق شده تا نرخ پیش فروش محصولات خود را حداکثر 18 درصد و نرخ سود انصراف از مشارکت را 15 درصد تعیین کنند.
بر اساس این تصمیم و برای مستثنی شدن خودروسازان از محدودیت های مربوط به دریافت تسهیلات کلان بانکی، مقرر شد سود پرداختی خودروسازان برای پیش فروش محصولات خود نباید بیشتر از سه درصد نرخ سود سپرده های یکساله نظام بانکی باشد و نرخ سود انصراف هم باید به اندازه نرخ سود سپرده یکساله و حتی کمتر از آن باشد.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =