پیش بینی زلزله شدید عراق از ۴ سال پیش، توسط سازمان زمین‌شناسی آمریکا صحت دارد؟

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، پیش‌بینی زمین لرزه ۲۱ آبان مرز ایران و عراق را توسط سازمان زمین‌شناسی آمریکا رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که پیش بینی زمین شناسی آمریکا درباره زلزله شدید در عراق، چهارسال بعد بوقوع پیوسته است، مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در پاسخ به این خبر نوشت: هیچ منبعی قبل از رخداد 21-8-96 وقوع این زلزله را اعلام نکرده بود، از جمله مطلبی که به سازمان زمین شناسی آمریکا در سال 2013 نسبت داده می شود کذب است چرا که اساسا آن سازمان هرگز چنین کاری نمی‌کند و نکرده است. 

او ادامه داد: متاسفانه خبرگزاری ایرنا متنی جعلی را که بعد از زلزله 2013 (1392ش) سراوان در فضای مجازی منتشر شده بود، به عنوان پیش‌بینی سازمان زمین‌شناسی آمریکا منتشر کرده است. این خبر مطلقا واقعیت علمی ندارد.

پیش از این ، خبرگزاری ایرنا در خبری نوشته بود که در سال 2013 سازمان زمین شناسی آمریکا 13 هشدار داده بود که در سال2013 باید یک زمین لرزه بزرگ در عراق رخ دهد که این اتفاق نیفتاد.

این سازمان همان موقع اعلام کرده بود که صفحه بزرگی در عمق زمین در عمق 20 کیلومتری از جنوب شرق ایران به سمت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جنوب ایران به حرکت در می آید و جنوب عراق را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مساله‌ای که مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله آن را رد می‌کند.

47235
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    5 8
    زلزله مکزیک که بغل گوششونه رو پیش بینی نکرده بود، اون وقت زلزله عراق رو که دورتر و کوچکتر از زلزله مکزیک هست رو پیش بینی کنه؟ مردم چقدر ساده اند...