۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵
لبیک آزادیخواهان به حسین(ع)

مهم ترین پیام و روشن ترین رسالتی که در قیام حضرت سید الشهدا(ع) وجود دارد ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و قیام برای حقیقت و عدالت و ارزش های انسانی است.

اکبر میثاقی : در بیداری اخیر مردم مصر علاوه بر ایستادگی در مقابل ظلم شاهد تاثیر گسترده تری هم بودیم که برای نخستین بار در دانشگاه الاهزرعکس یک عالم روحانی و مجاهد شیعی، یعنی آقای نصرالهب را کنار عکس عبدالناصر روی دست بلند کردند، و این نشان افزایش گرایش به تشیع و مکتب اهل بین (ع) است یکی از دلایل این بود که مصر پیشینه شکست در مقابل رژیم صهیونیستی را داشت و همین باعث می شد که اینها از این پیروزی حزب الله درس بزرگی بگیرند.

درعین حال همه آنها می دانستند که اساس حرکت حزب الله و همه توفیقات و موفقیت ها و پیشرفت ها یش پیروی از مکتب سیدالشهداست. به هر حال آنها با این فضا آشنا هستند. به نظرم به یک نکته باید توجه شود که به طور خاص در مصر زمینه و گرایش به سمت این موضوع وجود داشته و دارد و مساجد و زیارتگاه هایی مثل مسجد راس الحسین(ع) یا زیارتگاه نرجس خاتون و زینبیه و امثال آنها و پیشینه ای که اینها از حضور دولتهای فاطمی در مصرو گرایشهایی که به سمت مکتب اهل بیت(ع) داشتند باعث شده که افکار عمومی در مصر مخصوصا جاهایی که گرایش های صوفیانه در بین بعضی از آنها هست به سمت مکتب اهل بیت(ع) گرایش زیادی داشته باشند و شاید یکی از عواملی که موجب گرایش به تشیع در سالهای اخیر بعد از انقلاب اسلامی شده همین زمینه ای هست که در مردم وجود داشته است.

در هر صورت عرض این که آنها متوجه این موضوع هستند که پیروزی حزب اللهیان و قدرت نمایی آنها در مقابل رژیم صهیونیستی ناشی از روحیه گرفتن و الهام گرفتن و درس گرفتن از مکتب کربلاست به نظر من این پیامی است که به فراز از مصر و امثال اینها رسیده و تاثیرگذار خواهد بود الان ما به طور جدی در آمریکا و کشورهای اروپایی هم نمونه هایی داریم که کسانی که به مکتب اهل بیت(ع) گرایش پیدا می کنند در مجالس عاشورا شرکت و این جور مجالس را برپا می کنند و آرام آرام این پیام منتشرو منتقل می شود و به عنوان یک پیام کاملا جدید و تازه که برای عموم بشریت حرف دارد.

الهام بخش آنها برای ایستادگی در مقابل ظلم و زور است تا درمقابل ظلم سرخم نکنند و در مقابل استبداد ونظام زور سلطه ایستادگی داشته باشند که این پیامی است که از قیام سیدالشهدا(ع) برای امروز منتقل می شود. برای برخی این سوال مطرح می شود که امام حسین(ع) برای احیای اسلام قیام کردند، امروز مردم دنیا دنبال چه هستند که انقلاب می کنند؟

به هر حال وقتی بخواهیم پیام اسلام را تحلیل کنیم باید بگوییم که اسلام ارزشهایی را برای بشر تبیین کرده است. پیامبر اکرم(ص) روز اول که مردم را دعوت کردند اسلام را برایشان توضیح دادند که اصلا منظور اسلام چیست.

پیام اسلام این بود که هیچ کسی بردیگری برتری ندارد کسی نباید بر دیگری یا دیگران زور بگوید انسانها همگی مخلوق خدا هستند.

تا از این طریق نظام برده داری نفی شود. ما امروز درکشورهای اروپایی - آمریکا وبسیاری از کشورهای دیگر دنیا همان نظام برده داری را به شکل مدرن می بینیم.

اگر از اسلام حرف می زنیم. ارزش های اسلام ارزش های کاملا مشترک وانسانی است. که اسلام انسان ها را به آن دعوت می کند. اسلام طرح جامعی از آن ارزش ها دارد انسان ها را به آن ارزش ها فرا می خواند. فلذا آنها ارزشهایی هستند که با مردم ارتباط برقرار می کنند. کسی که امروز در آمریکا از فشار نظامی -لیبرالیسم آفات وآسیبهای نظام سرمایه داری وغربی به سطوح آمده احساس می کند.

با کرنش و خضوع کردن وتسلیم کردن در معادل زور روز به روز وضع بدتری پیدا می کند. و مشکلات و آسیب ها و ناراحتی هایش افزایش می یابد. وچیزی که می تواند اورا نجات بدهد.

ایستادگی مردانه تا پای جان است که نمونه اش را در مکتب سید الشهدا می بیند.شعار "هیهات من الذله" وامثال اینها شعارهای کاملا انسانی ومشترکی است .که برای همه بشریت قابل عرضه است.

 

اکبر میثاقی فعال سیاسی استان کرمانشاه

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 588313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =