مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،ابراهیم کشاورز  در نشست بررسی موانع و تسهیل روند اجرایی تهاتر مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: در بودجه سال ۹۶ کل کشور برای دولت مجوز صدور ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۶، امکان پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه وجود دارد و این امر راهگشای برخی مشکلات بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار خزانه معین استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ با تهاتر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است، عنوان کرد: باتوجه به اهمیت اجرای این قانون در پرداخت و تسویه بخشی از مطالبات و بدهی‌های بخش خصوصی، لازم است دستگاه‌های متولی نهایت همکاری و تعامل را در این زمینه داشته باشند.

کشاورز خاطرنشان کرد: بدون شک اجرای این قانون در استان موجب استفاده از ظرفیت و مزایای اوراق تسویه خزانه در راستای رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان اداره کل مالیاتی در استان نسبت به تعیین میزان مطالبات و بدهی‌های پیمانکاران، ثبت آن در سامانه سادا و انجام دیگر اقدامات نرم‌افزاری اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: این اداره کل برای تهاتر مطالبات و بدهی‌های دولت با بخش خصوصی آمادگی کامل را دارد و در این زمینه در چهارچوب قوانین و مقررات با دیگر دستگاه‌های اقتصادی همکاری می‌کند.

محمدعلی غفاری بیان کرد: تهاتر مطالبات و بدهی‌های دولت و بخش خصوصی از اقدامات ارزنده دولت برای حل برخی مشکلات مالی بین بخش دولتی و خصوصی است.

وی تصریح کرد: این فرایند نیازمند برنامه‌ریزی، اقدامات نرم افزاری و تعامل بین بخشی است و از این طریق بخشی از بدهی‌های دولت به بخش خصوصی تسویه می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =