مدیر عامل کارخانه سیمان یاسوج از عرضه سیمان سبز تولیدی این کارخانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،فرماندار بویراحمد بعد از ظهر امروز به همراه معاونین خود و رئیس محیط زیست شهرستان بویراحمد از کارخانه سیمان یاسوج بازدید بعمل آورد.
در نشست فرماندار بویراحمد با مدیرعامل سیمان یاسوج موضوعات مهمی مطرح شد از جمله این که در آینده نزدیک سیمان سبز در این واحد تولید می‌شود.
فرماندار بویراحمد گفت: باید در کنار افزایش تولید و مهیا کردن زمینه‌های اشتغال، به جنبه‌های دیگری مثل استانداردهای زیست محیطی نیز توجه کنیم.
سید محمد کاظم نظری افزود: مقوله تولید در کشورهای مثل ایران سخت است با این حال در بازارهای رقابتی مثل سیمان سختی کار بیشتر از سایر حوزه‌هاست.
وی یادآور شد: حمایت از تولید، صنعت و اشتغال جز وظایف حاکمیتی دولتهاست و در شرایطی که در استان سیمان با کیفیت بالا تولید می‌شود باید بخشنامه و آیین‌نامه‌هایی وضع شود که مصرف کنندگان را موظف به استفاده از محصولات تولیدی استان کنند.
این مسؤول تاکید کرد: تشویق و حمایت از تولید و نوآوری‌ها از سوی دولت باید در جهت رفاه مردم و به گونه‌ای باشد که سلامت مردم به خطر نیفتد.
فرماندار بویراحمد در بازدید سرزده از کارخانه سیمان یاسوج گفت: بکارگیری بیش از ۲۵۰ نیرو و مدیرعامل بومی یکی از مزایای این کارخانه است.
نظری همچنین پیشنهاد داد با توجه به اینکه صنعت سیمان جز صنایع آلاینده محسوب می‌شود بخشی از مالیات آن همچنان که قانون پیش بینی کرده برای آبادانی شهرها و روستاهای اطراف آن اختصاص یابد تا علاوه بر رونق صنعتی منجر به شکوفایی و آبادانی منطقه نیز شود.


ارائه سیمان سبز به بازار


در این نشست در این نشست مدیرعامل کارخانه سیمان نیز با بیان اینکه این کارخانه با ۱۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کند افزود: در راستای برطرف کردن دغدغه‌های زیست محیطی به زودی سیمان سبز تولیدی استان را روانه بازار می‌کنیم.
موسوی تاکید کرد کارخانه از سال ۸۳ به بهره‌برداری رسیده و ۲۵۷ نفر به صورت مستقیم در آن اشتغال دارند.
وی ادامه داد: به منظور بررسی میزان آلایندگی این کارخانه مجهز به سیستم پالایش آنلاین است و در هر ساعتی از شبانه‌روز تحت نظارت اداره کل محیط زیست است.
این مسؤول همچنین یادآور شد این کارخانه جز معدود کارخانه‌های کشور است که از تجهیزات نسل سوم در تولید بهره می‌برد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =