پروژه آبرسانی به روستای “دلی رباط” شهرستان باشت به نمایندگی از پروژه های ستاد اجرایی فرمان امام(بنیاد برکت) این شهرستان کلنگ زنی شد.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی آبفار، فیض اله پاسره در این آئین اظهار داشت: پروژه آبرسانی روستای دلی رباط به نمایندگی از پروژه های شهرستان باشت از محل بنیاد برکت با اعتیار ۲۲۰۰ میلیون ریالی کلنگ زنی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای ۳ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع و احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰ متر مکعب بخش هایی از عملیات عمرانی این پروژه است.
پاسره گفت: ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد تومان از محل ستاد اجرایی فرمان امام(بنیاد برکت) برای استان کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده که قریب به ۶۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۶۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی بیان کرد: در شهرستان باشت هم اکنون ۳ پروژه در حال فعالیت است که با اجرای ۲۲ کیلومتر خط لوله و شبکه توزیع، ۴ باب مخزن به حجم ۱۱۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۱۲۰۰ میلیون رسال در نهایت ۵ روستا با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر را برخوردار خواهد کرد.
مدیرعامل آبفای روستایی استان با اشاره به اینکه در حال برآورد و مطالعه یک پروژه آبرسانی بزرگ در شهرستان باشت هستیم، تصریح کرد: در این پروژه بزرگ آبرسانی، ۳۳ روستا با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر از محل منابع بنیاد برکت خدمات دهی می شوند.
فیض اله پاسره در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۵ قریب به ۳۸ میلیارد تومان بودجه از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد که از منافع آن ۱۸ مجتمع بزرگ آب روستایی و ۸ پروژه تک روستایی تعریف و عملیاتی شد و در نهایت ۱۰۷هزار نفر معادل یک سوم جمعیت روستایی استان منتفع شدند.
پاسره ادامه داد: برای سال جاری نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی استان پیش بینی شده که با تخصیص این مبلغ پروژه های خوبی در زمینه آب روستایی عملیاتی می شود.
فیض اله پاسره در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تامین آب سالم و بهداشتی در کنار پروژه های عمرانی، خاطر نشان کرد: برای اولین بار آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد موفق شد با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه بزرگ آب، تندیس برتر کشور در این زمینه را دریافت کرد که به خوبی نشان از اهمیت سلامت آب در کنار تلاش برای تامین آب دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =