رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت.هم اینک ذخیره قطعی ماده معدنی فسفات این استان افزون بر ۱۰۰ میلیون تن است.

ه گزارش خبرآنلاین از یاسوج ،داریوش دیودیده رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت درسفر به شهرستان چرام و بازدید از طرحهای صنعتی و معدنی این شهرستان گفت.بیشترین ذخایر فسفات کشور با ذخیره احتمالی۲۸۰میلیون تن دراستان کهگیلویه و بویراحمد موجود است.
وی از بزرگترین معدن فسفات استان با ۸۰میلیون تن در شهرستان چرام خبر داد و اظهار کرد.عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ اغاز شد وتا سال ۱۳۷۲ به طول کشید و پس از مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد.
دیودیده ابراز کرد:براساس براوردها با بهره برداری اولیه از این معدن ،برای ۶۰۰نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت بیان کرد:معدن فسفات چرام پس از ۵۰ سال انتظار و با حمایت دولت تدبیر در شهریور امسال وارد عملیات اجرایی شد.
این مسءول در ادامه عنوان کرد:ذخیره قطعی ماده معدنی بوکسیت در این استان نیز افزون بر ۸۷۰هزارتن است.
وی حجم سرمایه گذاری واحدهای معدنی به بهره برداری رسیده در استان را بالغ بر ۸۳۰میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۳۰ نفر ذکر کرد.
دیودیده یاداور شد : این میزان سرمایه گذاری در قالب ۷۷فقره واحد معدنی بهره برداری شده در این استان است.

رییس صنعت،معدن و تجارت گفت.قابلیت سرمایه گذاری طرح های در حال اجرای صنعتی در این استان بالغ بر ۲۶۰هزار میلیارد است.وی تصریح کرد:این میزان حجم سرمایه گذاری در قالب۵۳۳طرح صنعتی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.


دیودیده ابراز داشت:میزان اشتغالزایی این طرحها حدود۱۸هزار نفر پیش بینی شده است.


این مسءول در ادامه بیان کرد:۴۱۴ مورد از مجموع ۵۳۳طرح صنعتی درحال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت فیزکی ۴۰تا ۹۹درصد هستند که ۲وچهارصدم درصد طرح های صنعتی کشور را شامل می شود.


وی یاداور شد.که افزون بر طرحهای با پیشرفت پنج تا ۲۰درصد پیش بینی شده است.دیودیده عنوان کرد:حدود ۵۰هزار میلیارد نیز در قالب طرحهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است.


رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت در پایان گفت:بابهره برداری از مجموع طرح های درحال اجرای صنعتی،سهم کهگیلویه و بویراحمد در صنعت کشور حدودا چهار درصد افزایش یافت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =