اخاذی خواستگار قلابی با تهدید به انتشار تصویر در فضای مجازی

فردی که به بهانه ازدواج تصاویر شخصی دختران جوان را دریافت کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر در فضای مجازی از آنها اخاذی می کرد در عملیات ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت خانمي به اين پليس مبني بر اينكه فردي در يكي از شبكه هاي اجتماعي به بهانه ازدواج با وي ارتباط برقرار كرده و با به دست آوردن تصاوير شخصي قصد اخاذي از او را دارد ، موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: شاكي در اظهارات خود عنوان داشت مدتي پيش در فضاي مجازي با فردي غريبه آشنا شده كه وي پس از چندين ماه ارتباط در فضاي مجازي از وي خواستگاري كرده و به همين بهانه درخواست مي كند تا تصاوير شخصي اش را در اختيارش بگذارد.

سرهنگ مرتضوي گفت: خواستگارقلابي كه توانسته اعتماد طعمه خود را جلب و تصاوير شخصي او را به دست آورد پس از مدتي تغيير رفتار داده و با تهديد به انتشار اين تصاوير در فضاي مجازي اقدام به اخاذي از شاكي مي كند.

رئيس پليس فتاي استان خاطر نشان كرد: ماموران با دريافت اطلاعات لازم از شاكي پرونده و انجام اقدامات علمي و تخصصي ويژه هويت متهم را شناسايي و طي عملياتي با هماهنگي مقام قضائي او را دستگير وپس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي دادند.

سرهنگ مرتضوي در پايان با بيان اينكه شهروندان نبايد به افراد غريبه در فضاي مجازي اعتماد كرده و فريب وعده هاي توخالي و واهي آنان را بخورند گفت: چه بسيار افراد شيادي كه در شبكه هاي اجتماعي خود را با چهره هاي به ظاهر خوب و قابل اطمينان معرفي مي كنند اما در نهايت هويت اصلي آنها پس از دريافت اطلاعات شخصي طعمه خود آشكار مي شودو آن صورت ديگر خود را نشان مي دهند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =