تیم حمایت روانی اصفهان به مناطق زلزله زده اعزام شد

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از اعزام تیم حمایت روانی (سحر) جمعیت هلال احمراستان اصفهان به مناطق آسیب دیده از زلزله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، حیدرعلی خانبازی اظهار داشت: تیم حمایت روانی(سحر) این جمعیت به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌ها با هدف کاهش شیوع و پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی بلایا، تقویت مهارت‌های اجتماعی بازماندگان و کمک به ساماندهی مجدد جامعه، افزایش توان انطباق و آماده سازی بازماندگان با کمک جامعه محلی شامل گروه‌های اجتماعی، مذهبی، ورزشی، حمایت روانی، بهداشتی، پشتیبانی و هنری خواهند بود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: آنها با اهدای هدایا به کودکان، برگزاری مراسم متناسب با عقاید دینی منطقه، بررسی وضعیت بهداشتی آسیب دیدگان، ایمن سازی مناطق، برگزاری بازی‌ها و اجرای نمایش‌ها برای تسکین آلام کودکان و نوجوانان در قالب تیم‌های 12 نفره در مناطق آسیب دیده حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این تیم متشکل از اعضایی از شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد، برخوار، خمینی شهر، چادگان، شاهین شهر و میمه و آران و بیدگل است.

خانبازی خاطرنشان کرد: 6 نفر روحانی امدادگر، 2 نفر روانشناس و مشاوره و چندین عضو با تجربه این جمعیت که سابقه حضور در کاروان‌های نیکوکاری و حوادث گذشته را دارند در این تیم به ارائه خدمت به بازماندگان از سانحه زلزله اخیر خواهند پرداخت.

گفتنی است سحر عبارت کوتاه شده ساماندهی حمایت روانی بازماندگان از حوادث جمعیت هلال احمر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =