استاندار لرستان: هنر مدیریت بحران کنترل بحران در 24 ساعت اول حادثه است

ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان ضمن بیان توضیحاتی در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه که شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان در مقیاس 7/3 ریشتر در نزدیکی ازگله، رخ داد، ابراز داشت:تداوم زلزله اخیر در استان ما ناشی از گسل شهرستان صحنه استان کرمانشاه بوده که خوشبختانه احتمال تجمیع انرژی و ایجاد زلزله های بزرگ کم است زیرا لایه های نمکی موجود در منطقه، انرژی زیادی را آزاد می کنند.

رضا آریایی با اشاره به نقش و همت فعالانه مدیران دستگاه های اجرایی و فعالیت های خودجوش مردمی یادآور شد: از تلاش های شبانه روزی اصحاب رسانه نیز که بی وقفه مدیریت اخبار را در فضای مجازی کنترل می کردند و مانع از انتشار شایعات و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می شدند، تقدیر و تشکر می کنیم.

در ادامه دکتر سید موسی خادمی استان لرستان نیز در این نشست بیان داشت: هدف ما از برگزاری این جلسه علاوه بر بررسی کمکهای انجام شده به مناطق زلزله زده ،جمع بندی و تهیه فهرست کاملی از لیست کمکها و ارسال آن به مرکز است که تعیین کننده سهم استان لرستان در مدیریت بحران اخیر است.

دکتر خادمی افزود: استعداد سنجی استان در شرایط بحرانی نیز حائز اهمیت است که به نوعی آتش به اختیار است و علاوه بر دستگاه های اجرایی شماری زیادی از نیروهای مردمی نیز به صورت خودجوش در مسیر حل این بحران چه بصورت کمکهای نقدی و غیر نقدی نقش داشتند.

استاندار لرستان با بیان اینکه زمان طلایی مدیریت بحران 24 ساعت اول حادثه است ابراز داشت: هنر مدیریت بحران اقدام به موقع در این ساعات است.

دکتر خادمی اشاره کرد: کشور ما همواره حامل این قبیل اتفاقات است و هیچ استانی هم مستثنی نیست لذا مستندسازی گزارشات نیز مهم است که به دنبال آن با توجه به نیاز استان بتوانیم جمع بندی و رفع عیب کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از اکیپ هایی که به استان کرمانشاه می فرستند نیز گزارش گیری کنند زیرا انجام موفق و بی کم وکاست پروژه های عمرانی کرمانشاه توسط عوامل لرستانی، همطراز با حفظ حیثیت لرستان است.

در همین راستا مستندسازی اقدامات انجام شده در استان، پیگیری خسارات در استان توسط فرمانداران و اعلام میزان خسارت انجام شده به وزارت کشور از دیگر دستورات استاندار به مدیران دستگاه های اجرایی بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =