رئیس مجمع نمایندگان کردستان از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازدید کرد/ تقدیر از کمک های مردم کردستان

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازدید کرد و در جریان وضعیت خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده این مناطق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی‌محمد مرادی در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و روستاهای این مناطق، که با حضور حسن خدابنده‌لو مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان، صورت گرفت، اظهار کرد: مردم کردستان ویژگی نوعدوستی و کمک به هم‌نوع را در جمع‌آوری و ارسال کمک‌های موردنیاز به زلزله‌زدگان کرمانشاه تجلی بخشیدند.

وی اذعان داشت: اگر چه مردم مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از حادثه تلخ زلزله آسیب‌های جانی و مالی دیدند، اما همدردی و همراهی مردم نقاط کشورمان و خصوصا مردم استان کردستان، تسکینی بر دردهای آنان است.

به گفته مرادی، در بازدیدی که از این مناطق صورت گرفت کمک‌های بسیار خوبی در زمینه مواد غذایی به مردم شده است، اما چادر، پتو، وسایل گرمایشی و نایلون برای پوشش چادرها از ملزومات موردنیاز است که باید مردم نسبت به تهیه و ارسال این اقلام اقدام نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت توزیع کمک‌های مردمی بسیار ضروری است و برای توزیع عادلانه کالا و امکانات، از طریق هلال‌احمر اقدام کنند تا کمک‌های آنان به درستی در بین مردم زلزله‌زده تقسیم شود.

وی اضافه کرد: برخی از مردم مناطق زلزله‌زده نسبت به توزیع نامناسب وسایل انتقاد داشتند که تحقق این امر مستلزم داشتن یک مدیریت واحد است و باید مدیریت بحران کشور به سمتی برود که در حوادث اینچنینی، با تدابیر لازم و بدون دستپاچگی آرامش نسبی را در بین مردم ایجاد نماید.

مرادی همچنین گفت: اگرچه مردم کشورمان در کمک به همنوعان خود با تمام وجود پای کار آمدند و حتی بصورت شخصی در منطقه حضور یافتند، اما تقسیم آنها از یک کانال مانع ناهماهنگی در کمک به مردم و همچنین توزیع عادلانه اجناس خواهد شد.

وی همچنین از اقدامات و کارهای ستاد مردمی جمع‌آوری و انجمن های مردم نهاد استان کردستان در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: کردستان در این جریان، بازهم به مردم کشور نشان داد که جدای از مرزداری و دفاع از کشور، در کمک به همنوع نیز پیشقراول و پیشتاز است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =