ثبت ۵ رکورد تولید زیتون طارم در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید

۵ رکورد تولید زیتون شهرستان طارم، طی مراسمی در کتاب ملی رکوردهای برتر تولید ثبت شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در این مراسم رکوردهای بیشترین سطح زیر کشتِ زیتون، بیشترین سطح باغات زیتون بارور، بزرگترین تولید کننده زیتون کشور، بهترین عملکرد در میانگین تولید سالانه زیتون ایران و جهان و تولید مرغوب ترین زیتون کشور به نام شهرستان طارم در کتاب ملی رکوردهای تولید ثبت شد.
کتاب ملی رکوردهای تولید پس از تدوین و ثبت برترین رکوردهای حوزه های مختلف تولید در ایران، اسفند ماه امسال منتشر می شود.
طارم در یک دهه اخیر، دارنده رکورد جهانی بیشترین تولید زیتون در هکتار در کشور بوده است.زیتون میوه‌ی قدرتمند و خوشمزه‌ای است که می‌تواند برای بدن انسان مفید باشد و مزایای بسیاری همچون جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارش، تسکین واکنش‌های آلرژیک، بهبود جریان خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت‌ها و کاهش فشار خون دارد.

زیتون بیشتر در منطقه‌ی مدیترانه شرقی شناخته شده است. اگرچه زیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. همچنین این میوه‌ی لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود.

زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. واژه‌ی زیتون نیز از همان زبان مشتق شده و در ادبیات و تاریخ امپراطوری مدیترانه‌ای‌ها ظاهر شده است.

روغن زیتون نیز توانسته است توجه بیشتر افراد را به خود جلب کند زیرا برای آشپزی بسیار مفید است و دارای مواد مغذی بسیاری است اما اهمیت آن نباید باعث شود که از مزایای بی‌شمار زیتون غافل شویم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =