مرزبان بخشم رییس شورای اسلامی شهر اسلام آباغرب لحظات ابتدایی زلزله اخیر را در بیانیه ای تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین کرمانشاه، در این بیانیه آمده است:

بيست و يكم آبان ماه امسال حادثه بسيار غم انگيز زلزله غرب استان مخصوصا در شهرهاي سرپل ذهاب و ازگله و قصرشيرين قلب تمام مردم جهان را به شدت لرزاند و سيلاب أشك بر چهره ي بسياري جاري ساخت و بزرگترين حادثه غم انگيزي بود كه همه دلها و قلبها را متأثر و جريحه دار كرد ؛ اتفاقي ناگوار و دردناك كه از ياد و خاطر هيچ يك از ايرانيان نوع دوست نمي رود و سال ها در اذهان مردم ايران و جهان باقي خواهد ماند زيرا زلزله مهيب و دلخراش سرپل ذهاب جان هزاران نَفَر از مردمان شريف و زحمتكش غرب استان را گرفت و ايران عزيزمان را داغدار اين مصيبت عظمي كرد.

شهر زيباي سرپل ذهاب كه با وجود بقعه با بركت احمد بن اسحاق (ميراحمد) قرن ها همچون ستاره اي تابناك مي درخشيد آنگاه كه خبر شهر ويران شده سرپل به گوش ايرانيان و جهانيان رسيد هيچ كس باور نميكرد چنين سرنوشتي در انتظار مردم اين ديار بوده است .


در آن شب سرد پاييزي قرعه مرگ به نام سرپل ذهابي ها و ازگله ايها و قصرشيريني ها افتاده بود و مردم كرمانشاه داغدار عزيزاني شدند كه در چند فرسخي شهرشان گرفتار قهر طبيعت شدند و صد ها هزار نَفَر در كمتر از ٢٠ ثانيه در شبي سياه در چنگال مرگ و تباهي گرفتار شدند .


مردمان ايران اسلامي در اولين دقايق و ساعات وقوع حادثه غم انگيز با شنيدن خبر تأثرآميز زلزله با هر آنچه داشتند بسوي منطقه شتافتند تا بلكه بتوانند جسم هاي نيمه جاني را كه أسير خروارها خاك و خاشاك شده بودند نجات دهند.


در چند روز گذشته تمام راههاي منتهي به شهر ويران شده سرپل ذهاب و شهرهاي زلزله زده منطقه پر از إنسان هاي نوع دوستي است كه مي خواهند در نخستين فرصت ممكن به فرياد مردم بلاكشيده آن دياران برسند. دست اندركاران و مسؤولين نيز همپاي مردم عادي در همان ساعات أوليه وقوع اين فاجعه ملي عمليات امداد و نجات را آغاز كردند .

در دقايق ابتدايي زلزله پس از تماس تلفني با فرماندار و اطلاع زلزله به ايشان با شلوار کردی در كميته مديريت بحران شهرستان شركت كردم كه حضور مديران شهرستان بسيار كمرنگ بود پس از تقسيم كار در آن جلسه بنده ماموريت حضور در بيمارستان را پيدا كردم كه بهمراه دكتر نادري رييس فعال و پرتلاش شبكه بهداشت و درمان شهرستان خودم را به بيمارستان رساندم هنگامي كه نظاره گر تخريب بخشي از فاز دوم بيمارستان شهرم بودم حاضر بودم خانه شخصي ام كامل تخريب ميشد نه اينكه براي بيمارستان مشكل خاصي پيش ميامد ؛ بهمراه پزشكان و پرستاران و كادر درماني و زحمتكشان فوريت هاي اورژانس و زحمتكشان هلال احمر با تدابير نظم و امنيت همكاران خدوم نيروي انتظامي و سپاه پاسداران مخصوصا حضور پررنگ برادر عزيزم جناب سرهنگ خداداديان فرماندهي محترم سپاه شهرستان اسلام آباد غرب و با مشاركت مثال زدني مردم فهيم و فداكار شهرم تا ساعت ٥ صبح در اورژانس پذيراي بيش از ٥٠٠ مجروح و مصدوم اين حادثه جانكاه مخصوصا از شهر سرپل ذهاب و روستاهاي أطراف آن بوديم كه جان دادن حدودا ٢٠ نَفَر از مردم غيور سرپل ذهاب در جلوي چشمانم تلخ ترين لحظات زندگيم را رقم زد .


اما جدا از تمام تلخي ها و مصائب زلزله اخير ، خلق حماسه هاي زيبايي كه منجر به همراهي و همدلي تمام كشور و حتي خارج از كشور براي كمك به بازماندگان اين حادثه در حال انجام هست زيبا و ستودني است.


ضمن عرض تسليت به مردمان استان كرمانشاه خاصه شهرهاي زلزله زده كه در غم اين حادثه تلخ عزيزان خود و جگر گوشه هايشان را از دست داده اند ؛ اميدوارم كه با آموختن تجربه هاي شيريني چون تعامل و همراهي و همدلي براي خدمت به ديگران از روزهاي سخت بياموزيم كه همواره دست در دست هم نهيم تا مشكلات را براي سأختن و ادامه ي روزهاي زندگي پشت سرگزاريم .


          مرزبان بخشم
رييس شوراي شهر اسلام آباد غرب

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =