تسنیم نوشت: مدیر آژانس ادبی پل گفت: فهرست اولیه‌ای که این آژانس چندی پیش برای آمازون فرستاده بود،‌ مورد پذیرش واقع نشد. نماینده دفتر آمریکا امسال به ما می‌گفت، ما گرنت نمی‌خواهیم، شما رمان خوب معرفی کنید،از ما ۱۰ برابر رایتش را دریافت کنید.

مدیر آژانس ادبی پل از امضای قرارداد با 10 آژانس ادبی از کشورهای آلمان،کره جنوبی،گرجستان، قزاقستان و... در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی که خواهیم داشت این تعداد را بتوانیم به بیش از عنوان برسانیم.

مدیر آژانس ادبی پل تصریح کرد: البته قراردادهایی که آژانس ما با ناشران و آژانس های دیگر می بندد قرارداد های اولیه است که نهایی شدن آنها منوط می شود به قرارداد هایی که باید بین صاحبان اثر از ایران با ناشران خارجی ببندیم.

او با اشاره به مذاکره با نماینده آمازون در نمایشگاه نیز گفت: امسال قرار ما با سر ویراستار آمازون از دفتر امریکا بود که فهرستی شامل 10 رمان از جمله چهار رمان از کربلایی‌لو، دو رمان از حسن بیگی، دو رمان از حمید شاه آبادی، دو رمان از بایرامی را به او معرفی کردیم،‌ قرار است فهرست را بررسی و نظرشان را اعلام کنند،‌ البته پیش از این نیز ما فهرستی را به ان‌ها ارائه کرده بودیم که چون در سطح جهانی کار می‌کنند و دنبال رمان‌های خاص هستند. کتابی را نپسندیدند.

جعفری اقدم تصریح کرد: نماینده آمازون اظهار می‌کرد ما نه گرنت شما را می‌خواهیم و نه هیچ حمایت دیگر.شما رمان خوب معرفی کنید،‌ ما حاضریم 10 برابر رایت بپردازیم.

جعفری اقدم با بیان این مطلب که علاقه طرف‌های ملاقات ما برای خرید رایت کتاب‌های ایرانی در این دوره نمایشگاه افزایش یافته بود،‌ گفت:‌ بطور مثال انتشارات معتبر اکت سود از فرانسه صرفاً برای خرید رایت رمان‌های ایرانی با ما قرار ملاقات گذاشته بود.

او در پایان به کتاب‌هایی که قرارداد رایت آن‌ها امضا شده است،‌ اشاره کرد و گفت: مجموعه دو جلدی «نام آوران ایران»،‌ «لباس اقوام ایرانی»‌، رمان ازدواج سفید و ...برخی از این عناوین هستند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =