آیت‌الله علم‌الهدی: مخالف هنر نیستم/ انقلاب هنر را از ابتذال خارج کرد

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: «انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک نهضت فرهنگی، هنر را از استخدام ابتذال درآورد و در مسیر صحیح قرار داد.»

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، روز پنجشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: «اینکه هنر در مسیر صحیح هدایت احساسات افراد جامعه قرار بگیرد از برکات انقلاب است و رسالت حوزه هنری نیز همین است اما برخی این رسالت را تشخیص نمی‌دهند.»

او رسالت حوزه هنری را با دستگاه‌های هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متفاوت دانست و گفت: «کسانی که در حق حوزه هنری کم لطفی کردند و این نهاد را به وضع کنونی دچار کردند، اکنون نتایج سوء آن را می‌بینند.»

علم‌الهدی اظهار کرد: «انتقام خداوند و اثر وضعی عمل افرادی که دانسته و یا ندانسته و از سر کوتاهی این ظلم را صورت دادند در این دنیا برای آنان بروز می‌کند. صدمه این کوتاهی‌ها به حوزه هنری و انقلاب در اصل به خون شهداست و افراد دخیل در این کوتاهی‌ها یا شخصیت و اعتبار انقلابی خود را از دست داده و یا گرفتار فلاکت و بدبختی در عرصه زندگی خانوادگی خواهند شد.»

نماینده ولی فقیه با اشاره به طرح برخی ادعاها در فضای مجازی مبنی بر مخالفت او با هنر گفت: «همچنان که علم، راهنمای اندیشه است، هنر راهنمای احساس است. ادعای مخالفت با هنر ممکن نیست همان‌طور که نمی‌توان با علم مخالفت کرد.»

امام جمعه مشهد اضافه کرد: «مخالف هنر نیستم اما هنر نباید در استخدام ابتذال باشد. هنر آنگونه که ظالمان و جنایتکاران دنیا عمل می‌کردند ابزار شادی و عیش و نوش نیست بلکه ابزار جهت دادن به احساسات است.»

او تاکید کرد: «هنر مظلوم است به خاطر این‌که با آن جنایت شده و آن را به استخدام ابتذال درآورده‌اند. هنر نیروی محرکه بشر است و اثر هنر مبتذل به مراتب از علم منحرف بیشتر است. علم با وجود اینکه هدایت‌گر اندیشه است نیروی محرک و مشوق افراد جامعه نیست اما هنر به عنوان راهنمای احساسات می‌تواند با هدایت احساسات در مسیر مبتذل، افراد جامعه را به انحراف بکشاند.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    8 0
    خبرآنلاین تو موافق این حرفا هستی که اون ها رو منعکس می کنی؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    2 6
    حق با شماست آیت الله اما کو گوش شنوا؟