«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل صدا و سیمای استان فارس با بیان این که مدیران روابط عمومی باید هنر ارتباط با رسانه ها را مشق کنند،گفت: تخته شدن دکان ریاکاری با شفافیت رسانه ای امکانپذیر خواهد بود.

محمدتقی سهرابی با اشاره به حساسیت کار در این عرصه با توجه به تغییرات لحظه ای تکنولوژی در عصر ارتباطات اظهارداشت: امروز با زبان دهه شصت نمیتوان با مردم حرف زد و ورود رسانهها به زندگی مردم، روند ایجاد تغییرات را در جامعه سرعت بخشیده است. وی افزود: عصر ارتباطات سبک زندگی سنتی را به هم ریخته است و اگر ما نتوانیم با تغییرات عرصه تکنولوژی خود را تغییر دهیم و به روز نباشیم، بیگمان عقب خواهیم ماند چرا که روشهای سنتی ارتباط، دیگر جوابگو نیست و باید به زبان امروز با مردم حرف زد. به گزارش فارس، این فعال رسانه ای در جمع مسئولان روابط عمومی ادارات فارس با اشاره به اهمیت عنصر صداقت در ارتباط با مردم از سوی روابط عمومیها اظهار داشت: امروز سواد رسانهای مخاطب بالا است و اگر نتوانیم با زبان اقناعی با او حرف بزنیم ما را پس خواهد زد و مهمترین مسأله در این ارتباط عنصر صداقت است. سهرابی با عنوان این که نباید برای مردم تعیین تکلیف کنیم، اضافه کرد: مخاطب هوشمند ما به خوبی انسان ریاکار را تشخیص میدهد و تختهکردن دکان ریاکار نیز با شفافیت رسانهای و صداقت در گفتار امکانپذیر خواهد بود. وی با اشاره به این که نجابت مردم ایران گاهی برخیها را دچار اشتباه و سوءبرداشت کرده است، تصریح کرد: با مردمی که با نجابت تمام تحریمها را تحمل کرده و برای حفظ نظام سختیها را به جان خریدهاند، باید با صداقت حرف زد که متأسفانه گاهی مشاهده میشود که این نجابت مردم، عدهای را به اشتباه واداشته و آن را به پای نفهمیدن مردم میگذارند. سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود مردمداری را یکی از مهمترین شاخصههای یک روابط عمومی موفق برشمرد و گفت: ارتباط و کار کردن با مردم هنر و ظرافت خاص خود را میطلبد و از این جهت کار روابط عمومی هم علم است و هم هنر، چرا که کار کردن با انسانها دشوار است و انسان ماشین نیست که هر طور که ما بخواهیم با آن رفتار کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای استان فارس با بیان این که روابط عمومی ها باید زبان عذرخواهی را مشق کنند، اظهارداشت: اگر مشکلی در مجموعه مدیریتی وجود داشته باشد و قادر به حل کردن آن نیستیم باید صادقانه با مردم حرف بزنیم و هنر عذرخواهی را در خود تقویت کنیم. وی همچنین با اشاره به این که روابط عمومی کاربلد تابلوی یک مدیر موفق است، خاطرنشان کرد: هوشمندی مدیران در انتخاب روابط عمومیها مشخص میشود و مدیران موفق کسانی هستند که از ابزار رسانه به نحو مطلوبی برای پیشبرد کارها استفاده می کنند. سهرابی ارتباط روابط عمومی و رسانه را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی و رسانه دو جزء جداییناپذیر هستند و هنر ارتباط با رسانهها را باید مشق کرد. این مقام مسئول رفاقت با اصحاب رسانه را برای روابط عمومیها یک نیاز دانست و گفت: یک مدیر روابط عمومی باید بداند که چگونه با رسانهها مرتبط شده و این ارتباط را موجب رشد مجموعه خود کند، چرا که تقویت رسانهها به نوعی تقویت یک روابط عمومی موفق است و رسانه قدرتمند میتواند موجب رشد روابط عمومی شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود شناساندن خدمات نظام به مردم را یک وظیفه مهم روابط عمومیها برشمرد و اظهارداشت: یکی از هنرهای دیگر روابط عمومی انعکاس خدمات نظام به بهترین شکل ممکن به مردم است که در این راستا نقش روابط عمومیها بسیار با اهمیت است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =