ایسنا نوشت؛ سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: فعالیت کارگران اتباع غیر مجاز و رکود معیشت کارگران ساختمانی را زمین گیر کرده است.

عباس شیری امروز در همایش دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور در سالن اجتماعات تامین اجتماعی قم افزود:ما امیدوایم با راه اندازی پرتال جامع خانه کارگر کشور که امروز در قم افتتاح شد بتوان ساماندهی بهتری را نسبت به کارگران به ویژه در حوزه ساخت و ساز اتخاذ کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران زیادی با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند چرا که علاوه بر رکود در زمینه حضور کارگران غیر مجاز اتباع نیز امنیت شغلی لازم را ندارند.

شیری بیان کرد: کارهای ساختمانی در قم فصلی است و با فرا رسیدن سرما این مشکلات دو چندان می شود و بخش زیادی از نیروهای کارگر با مشکلات مالی جدی مواجه می گردند.

وی گفت: مسئولان باید صدای کارگران را بشنوند و راهکاری برای رفع مشکلات فعلی به خصوص در زمینه کارگران خارجی غیر مجاز اتخاذ کنند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم عنوان کرد: برخورد جدی با کارگران غیر مجاز خارجی نیازمند یک عزم جدی است تا بتوان تنگناهای معیشتی قشر کارگر ایرانی را رفع کرد.

وی افزود: برگزاری هم اندیشی توسط تشکل های کارگری می تواند بخشی از مشکلات جامعه کارگری را رفع نماید اما حل بسیاری از دغدغه ها به همت مسئولان و با بازنگری بر برخی از قوانین مرتبط است.

شیری یادآور شد: بر اساس ماده 121 قانون چهارم اگر کارگر ایرانی می تواند مشغول کار شود نباید کارگر اتباع بیگانه در آنجا مشغول به کار شود و اتباع تنها در 16 شغل می توانند به فعالیت بپردازند.

وی عنوان کرد: رسانه ها فراتر از نگاه جناحی در جهت احقاق حقوق کارگران تلاش کنند و دغدغه های آنان را به گوش مسئولان برسانند.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم بیان کرد: قشر تلاش گر کارگر همواره در صحنه های انقلابی حضوری فعال داشته است و نباید نسبت به حقوق و معیشت و نگرانی های این قشر مظلوم بی تفاوت بود.

سخنان عباس شیری سخنگوی کارگران ساختمانی استان قم در خصوص فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در حوزه کارگران ساختمانی، با تشویق های مداوم دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور همراه بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =