رئیس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، اعضای کمیسیون عمران مجلس جهت بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و بررسی ظرفیت ها و مشکلات این مجتمع بندری به استان هرمزگان سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حسین هاشمی تختی با اشاره به بازدید خود از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، عنوان کرد: دو هفته قبل از بندر شهید رجایی بازدید داشتیم که در این بازدید رانندگان کامیون های حمل و نقل کالا از ماندن در صف طولانی گمرک گلایه هایی داشتند و این موضوع بازتاب منفی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: علت این مشکل در گیت گمرک، کمبود "ایکس ری" و همین طور کهنگی و از مدار خارج شدن "ایکس ری" موجود بود که پاسخگوی تعداد زیاد کامیون ها در بندر شهید رجایی نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا و برای رفع این مشکل، با پیگیری هایی که صورت گرفت، جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیران متناظر استانی این دستگاه ها به همراه معاون عمرانی استانداری هرمزگان تشکیل شد.

هاشمی تختی تصریح کرد: در این جلسه توافق شد طی یک ماه آینده دستگاه "ایکس ری" با کیفیت و سرعت بالا جهت انجام امور گمرکی در بندر شهید رجایی نصب شود و همین طور گمرک در این بندر به طور شبانه روزی کار کند.

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری دستگاه های مربوطه برای رفع مشکلات بندر شهید رجایی، اضافه کرد: از پيگيرى های مجدانه آقاى دكتر رضايى رئيس كميسيون عمران مجلس در این راستا قدردانی می کنم.

رئیس کمیته بندری و دریایی کمیسیون عمران مجلس در ادامه از سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته، اعضای کمیسیون عمران مجلس جهت بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و بررسی ظرفیت ها و مشکلات این مجتمع بندری به استان هرمزگان سفر می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس اواخر هفته جاری انجام می شود و در این سفر مدیران و مسئولان عالی رتبه سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز اعضای  کمیسیون عمران را همراهی خواهند کرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه بندر شهید رجایی می تواند به بندر هاب منطقه و مرکز ترانزیت در خاورمیانه تبدیل شود، اظهار داشت: تلاش می کنیم با رفع مشکلات این بندر، شرایط توسعه، عمران و آبادانی بیشتر آن فراهم شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =