۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

مهر نوشت: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی ما است که قیمت مسکن در آینده متناسب با نرخ تورم خواهد بود و بازار کشش افزایش قیمت شدید مسکن را ندارد.

حامد مظاهریان درباره تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی گفت: با افزایش سرمایه گذاری، تولید مسکن در کشور بیشتر می‌شود و با افزایش عرضه آن در بازار و ایجاد رقابت، مستاجران می‌توانند در بلند و میان مدت واحدهای مناسبی را انتخاب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هر چند در کوتاه مدت ممکن است، کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی سبب افزایش نرخ اجاره بها شود و موجران تقاضای اجاره بهای بیشتری داشته باشند، اما در بلند و میان مدت به نفع مستاجران خواهد بود.

مظاهریان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی همواره از کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی حمایت می‌کند، گفت: نرخ بهره پایین بانکی کمک می‌کند هزینه‌های ساخت و ساز واحدهای مسکونی نیز در کشور کاهش یابد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در صورتی که سرمایه‌های سپرده شده در بانک‌ها وارد حوزه مسکن شود، سرمایه گذاری در این بخش افزایش و عرضه و تقاضای مسکن نیز وضعیت متعادلی پیدا خواهد کرد.

مظاهریان درباره وضعیت بازار مسکن یادآور شد: همانطور که در ۴ سال گذشته قیمت مسکن آنچنان رشدی نداشته، وضعیت بازار نشان می‌دهد سال آینده نیز قیمت واحدهای مسکونی در کشور افزایش شدیدی نخواهد داشت.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی حمایت از مصرف کنندگان است و ما مخالف هرگونه سفته بازی و سوداگری در بازار مسکن کشور هستیم.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش بینی ما است که قیمت مسکن در آینده متناسب با نرخ تورم خواهد بود و بازار کشش افزایش قیمت شدید مسکن را ندارد.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد سعيدي A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    34 24
    من نميدونم كدوم سرمايه گذاري توي شرايط ركود دست به ساخت و ساز بيشتري ميكند.بابا مردم را گول نزنيد.سود بانكي كاهش يابد اجاره بها بازم بالا ميره.ميگيد نه امتحان كنيد.
  • بی نام GB ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    31 3
    کلمه سفته بازی لغتی بی معنی است که بعلت سوادکم مارایج شده .
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    49 31
    مسکن تا سال۱۴۰۰ رونق نمیگیره چون بیش از دو میلیون و ششصد هزار واحد خالی وجود داره
  • بی نام US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    30 11
    نظر ما اینست یعنی چه؟ الان نظر کارشناسی دادن یا آرزوشونو گفتن؟ مسکن در تهران از پاییز سال قبل تا الان یه میلیون بالا رفته. مساله اصلا بالا پایینش شاید نباشه ولی اولا گرای غلط به مردم میدن دوم اینکه آدم شک میکنه که ایشون متخصص مسکن هست یا نه و لااقل باید حقیقت موضوع رو باید بیان کنن کاهش نرخ بهره به همراه رکود چهارسال گذشته و افزایش نقدینگی نتیجش مشخصه و همین الان انتظارات تورمی موجب شده فروشنده کم باشه در تهران و صحبت های ایشون خیلی منطقی نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    24 0
    منطقا اخلاقا شرعا و..... هیچ قشری از جامعه بجز دلالان زحمتکش علاقه ای به افزایش قیمت مسکن ندارند. منطقا چون قیمت مسکنی که شخص توش سکونت داره هیچ تاثیری در کیفیت رفاهی خانواده نداره چه اون ملک متری ۱۰۰ هزار تومن باشه چه ۱۰ میلون تومن. اخلاقا درست نیست که بعلت گرونی بی ضابطه مسکن عده زیادی از جونا نتونن ازدواج کنن و عده نیز بناچار بد مسکن و بی خانمان باشند و شرعا درست نیست پولی که عده ای از طریق افزایش های نا متعارف و غیر منطقی قیمت مسکن به جیب می زنن.