جلوه‎‌های اعتیاد، متروسازی و ترافیک، سه مشکل اصلی مردم محله قیام در جوار بازار تهران

بررسی مشکلات محله قیام واقع در جوار بازار تهران نشان داد ساماندهی گاراژها، برخورد با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و احداث میدان میوه و تربار باید در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی مشکلات محله قیام واقع در منطقه 12تهران نشان داد برخی از مسایل جاری این محله باعث بروز معضلاتی برای شهروندان ساکن در آن شده است. از جمله این مشکلات، مشاغل و صنایع مزاحم و سدمعبر کننده است که برای ساماندهی یا انتقال این مشاغل از محله باید فکری شود.

در جلسه بررسی مشکلات محله قیام (میدان اعدام سابق) مقرر شد ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و همچنین ساماندهی عاملان سد معبر به ویژه در سطح گاراژها، صافکاری ها، بنگاه های موتور و خودرو در سطح محله در دستور کار قرار گیرد.
در نشست این هفته کمیته نظارت شورای شهر تهران در محله مزبور، تصویب کرد بررسی احداث میدان میوه تره بار در سطح محله و همچنین اقدام لازم به منظور تأمین روشنایی خیابان ها، معابر به ویژه کوچه های فرعی در سطح محله باید در دست پیگیری قرار گیرد.
شورایاران و برخی از شهروندان نیز درخواست داشتند برای رفاه حال مردم و کاهش ترافیک، مسایلی مانند احداث پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی، بازنگری و اصلاح جانمایی دوربین های طرح ترافیک وساماندهی و جانمایی مناسب ایستگاه به منظور توقف و حرکت اتوبوس ها و تاکسی ها در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد.
یکی دیگر از مشکلات عمده محله قیام، مسئله کارگاه های احداث ایستگاه متروست. طبق اظهارات شورایاری کارگاه های مذکور محله قیام را به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم و عبور و مرور را با مشکل جدی روبرو کرده است. بر این اساس جهت ساماندهی و جمع آوری کارگاه های مترو در سطح محله به منظور رفع انسداد و تسهیل دسترسی ساکنان محله، درخواست شد پیگیری های صورت گرفته و شرکت پیمانکار مترو به این خواسته اهالی توجه بیشتری کند.
ساماندهی واقدام لازم در خصوص ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد، توزیع مواد مخدر و ازدحام کارتن خواب ها در سطح محله، نیز مورد درخواست مردم بود و در این نشست، شهروندان گلایه های زیادی را درباره آسیبهای اجتماعی مطرح کردند.
یکی دیگر از مسایل مطرح شده در این نشست، طرح های پیشنهادی در حوزه معماری و شهرسازی، بود. لذا مشاوره و اطلاع رسانی در خصوص طرح های تشویقی مضاعف به منظور افزایش انگیزه در جهت تسریع بازسازی و نوسازی املاک بافت فرسوده و نظارت و توجه مضاعف به طرح تفصیلی ملاک عمل در محدوده محله مذکور و حفظ ارزشهای معماری ایرانی اسلامی از مواردی بود که در دستور کار مدیریت منطقه قرار گرفت.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =