مهر نوشت: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: هرگاه قوه قضائیه با پرونده دانه درشت ها برخورد می کند، صدای «برادران صاحبان قدرت» بلند می شود.

محمد دهقان اظهار داشت: دولت برای رونق اقتصاد کشور کاری انجام نمی دهد و مجلس هم تا الان اقدام جدی انجام نداده است.

وی ادامه داد: برای رونق اقتصاد باید تکلیف واردات بی حساب که بخش مهمی از درآمد ارزی کشور را به خود اختصاص داده و برای کارگران خارجی اشتغال ایجاد کرده و کارگران وطنی را بیکار کرده است، روشن شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی یکی از مشکلات کشور را فساد خواند و گفت: بر اساس آمارها، فساد در کشور نگران کننده است؛ نه اراده ای در مسئولان برای مبارزه با فساد وجود دارد و نه سازمان و ساز و کاری برای مبارزه رسمی با فساد طراحی شده است.

دهقان ادامه داد: هرگاه قوه قضائیه با پرونده دانه درشت ها برخورد می کند صدای برادران صاحبان قدرت بلند می شود و با سیاسی خواندن برخورد قضایی با مفسدان، اجازه نمی دهند به پرونده نزدیکانشان رسیدگی شود.

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با انتقاد از بی تفاوتی مسئولان نسبت به این مشکل عنوان کرد: در ایام زمستان و روزهایی که آلودگی هوا افزایش می یابد به هیچ عنوان اعلام نمی شود که آلودگی هوا چه خطراتی دارد و به نوعی آلودگی هوا را پنهان می کنند تا دولتمردان تحت فشار قرار نگیرند؛ این در حالی است که روزانه صدها نفر در تهران به خاطر مشکلات ناشی از آلودگی هوا فوت می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: طرح مبارزه با فساد در مجلس نهم به تصویب رسید و شش سال است که خاک می خورد اما اهتمامی برای تصویب آن در صحن علنی وجود ندارد. باید افراد صاحب نفوذ از ظرفیت خود برای ساماندهی این موضاعات استفاده کنند. اگر رئیس مجلس افراد موثر و نمایندگان صاحب نفوذ را توجیه و از طرح های مهم دفاع کند فساد در کشور کاهش می یابد.

27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =