موافق وزیرپیشنهادی جهادکشاورزی/ ۸ سال تجربه ارزش یک لیسانس ندارد؟

نماینده مردم مهاباد گفت:تولید گندم در دوران تصدی وزارت جهاد کشاورزی توسط حجتی به 14.3 میلیون تن رسید و او را در بین وزرای موفق دولت یازدهم قرارداد.

به گزارش خبرآنلاین، جلال محموزاده نماینده مهاباد در دفاع از وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: آقای حجتی 6 سال مسئولیت‌ استانداری در یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور را برعهده داشت و طرح‌های عظیمی مانند سد کرخه را اجرا کردو بدون  اغراق ایشان از از وزرای موفق دولت یازدهم بوده است،

او افزود: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که نیازمند وزاری پاکدست است، با توجه به اینکه مساله کم‌ابی و بی‌ابی در کشور با موضوع امنیت ملی گره خورده لذا نیازمند وزیری مجرب و کارآمد در این حوزه هستیم.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی  با بیان اینکه در تجربه ثابت شده که آقای حجتی علاوه بر مسائل فنی، به مسائل تاثیرگذار بر تولید نیز بی‌توجه نیست،عنوان کرد: ضمن احترام به نظرات مخالفان آقای حجتی به عنوان فردی که بخش را می‌شناسد، بهتر می‌تواند در این حوزه عمل کند.

نماینده مهاباد همچنین با اشاره به مدرک تحصیلی حجتی گفت: آقای حجتی 8 سال وزیر بودند، جهاد کشاورزی فقط بخش کشاورزی نیست بلکه موضوع سدها و بتن‌ریزی کانال‌ها را نیز داریم، آقای حجتی سال‌ها در وزارت جهاد کشاورزی کار کردند، آیا 8 سال کار کردن در این وزارتخانه ارزش یک لیسانس را ندارد؟

او افزود: آقای حجتی قانونی را به عنوان قانون رفع تداخلات ابلاغ کرده‌اند، ما باید عادلانه صحبت‌ و قضاوت کنیم، برخی مشکلات وجود دارد که فرابخشی هستند و به جهاد کشاورزی ارتباطی ندارند، آقای حجتی تاکنون طی 20 مکاتبه خواستار دریافت اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی شدند اما پولی وجود ندارد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه  مصرف بهینه کود در برنامه  وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی وجود دارد، اظهارداشت: در موضوع رشد بخش کشاورزی باید بگویم در سال 91 این رقم 3.7 درصد بود که در سال 95 به 5.7 درصد افزایش یافت؛ همچنین در بخش تولید گندم از 9.3 میلیون تن به 14.3 میلیون تن رسیدیم.

او ادامه داد: تراز تجاری بخش کشاورزی از شاخص‌های مهم آقای حجتی است، تسهیلات مکانیزاسیون به هزار و 69 میلیارد تومان افزایش یافته است، یکی از دغدغه‌های بخش کشاورزی مصرف بهینه آب است.

محمودزاده  گفت:ما باید عادلانه صحبت کنیم.بخشی  از مشکلات فرابخشی است.در برنامه ششم آورده ایم که نزدیک یکهزار و 350 میلیارد تومان به صندوق کشاورزی پول پرداخت شود،آیا این مشکل به آقای حجتی مربوط است؟  

او افزود: یکی از چالش‌ها در بخش کشاورزی انتقال یافته‌ها یا ترویج کشاورزی بوده است و بنابراین  با توجه به تجارب مفید و قابلیت‌های آقای حجتی برای مقابله با بحران‌های پیش رو و کاهش مشکلات جامعه،‌ امیدوارم همه نماینگان مجلس به خاطر توانمندی‌های وی، او را با رای بالایی برای تصدی سکان وزارت جهاد کشاورزی انتخاب کنند.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    0 0
    اینقدر مسئول و وزیر خوب ندیدیم که فکر میکنیم هر مسئولی چند تا کار کوچیک انجام داده باشه لیاقت وزیر شدن داره اینقدر توقعات را سطحی نبینید