آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حضور رئیس جمهور آمریکا در عربستان و استقبال پادشاه این کشور گفت: امروز شاهدیم که ترامپ به عربستان رفته و در ادامه نیز به چند کشور دیگر خواهد رفت؛ خودش هم می‌گوید که یکی از کارهای من، مجسم کردن اسلام‌هراسی و قرآن‌هراسی برای مردم است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید ظهر دیروز در دیدار مسئولان و برگزارکنندگان آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت(ع)، گفت: قرآن بالاترین نعمتی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است.

وی با اشاره به حماسه مردم ایران با شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: این حماسه مردم، با تکیه به قرآن کریم و فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد شد، مردم ایران با درک فرهنگ قرآنی این حماسه را خلق کردند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: در قرآن کریم، به عموم مردم بسیار خطاب شده است، این مسئله نشان می‌دهد که اگر مردم بیدار شده و در صحنه حضور یابند و با فرهنگ قرآن همراه شوند، می‌توانند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تکیه به آموزه‌های قرآن کریم مردم ایران را با خود همراه ساخت و انقلاب اسلامی پیروز شد، خاطرنشان کرد: انس داشتن انسان‌ها با قرآن، به ویژه در دوران جوانی، اهمیت زیادی دارد که بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام کسی که در دوران جوانی با قرآن انس داشته باشد، قرآن در وجود او نفوذ کرده و تا پایان عمر او را همراهی می‌کند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: علامه طباطبایی(ره) از نمونه افرادی بودند که قرآن در دل و جانش نفوذ کرد؛ ایشان وقتی آیاتی درباره اوصاف بهشت را تفسیر می‌کردند، شور و شوق را در دل همه ایجاد می‌کرد و زمانی که آیاتی در اوصاف جهنم سخن می گفت، گریه می کردند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که شما بهترین راه را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، تصریح کرد: در محضر قرآن کریم، باید در کنار توجه به الفاظ و ادبیات و قرائت، به مفاهیم و تفسیر آیات نیز توجه داشت. امروزه شاهدیم که استکبار کارهای زیادی درباره ‌سلام هراسی و قرآن‌هراسی به راه انداخته است که همه آنها ناشی از ترس از قرآن است. ما باید تفاسیر آیات قرآن را در موضوعات مختلف دسته بندی کرده و به دست جهانیان برسانیم.

ارتباط با آمریکا، با خادم‌الحرمینی همسو نیست

این مرجع تقلید با اشاره به حضور ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در عربستان و استقبال پادشاه این کشور گفت: امروز شاهدیم که رئیس جمهور آمریکا به عربستان رفته و در ادامه نیز به چند کشور دیگر خواهد رفت؛ خودش هم می‌گوید که یکی از کارهای من، مجسم کردن اسلام هراسی و قرآن هراسی برای مردم است.

وی افزود: مگر این خادم‌الحرمین این آیه را که می‌فرماید: «...لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ...؛ یهود و نصارا را یاوران و دوستان خود مگیرید ، آنها دوستان و یاوران یکدیگرند و هر کس از شما آنها را دوست و یاور خود گیرد از آنها خواهد بود...» نشنیده است؟ شما که خود را خادم الحرمین معرفی می کنید و اینگونه ارتباط با آمریکا و صهیونیست و داعش دارید و از سوی دیگر نقش شما در یمن، عراق و سوریه وجود دارد!

آیت‌الله نوری همدانی تبیین آموزه‌های ناب قرآن و اسلام در این موضوعات را مهم دانست و گفت: در این عرصه فعالان قرآنی رسالت سنگینی بر دوش دارند تا پیام قرآن را به گوش جهانیان برسانند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =