نمایشگاه پوسترهای اورجینال سینمای کلاسیک جهان در گالری آس تهران برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخش اول نمايشگاه پوسترهای اورجينال سينمای کلاسیک جهان، ساعت پنج بعدازظهر امروز جمعه پنجم خرداد در گالری آس تهران برپا می‌شود و هر شب در ساعت 22، یک فیلم سینمایی به نمایش درمی‌آید. 

علاقه‌مندان می‌توانند در کنار دیدن پوسترهای اورجينال آثار ارزشمند سینمایی، از طریق هدفون؛ آنونس، تیزر، سکانس برگزیده دیالوگ‌های این فیلم‌های خاطره‌انگیز سینما را گوش دهند و از آن لذت ببرند.

ساموئل گلدوين Samuel Goldwyn تهيه‌كننده نام‌آشنا در رابطه با پوسترهای سينمايی بيان كرده است: «اين پوسترها نوعی از تبليغات هستند كه من خيلی دوست دارم چون تنها حقايق را بيان می‌كند و هيچ‌گونه اغراقی در آن ديده نمی شود. دهه‌های 1930 تا 1970 را به جرأت می‌توان دوران طلايی و پرشكوه پوسترهای سينمايی ناميد.»

او همچنین گفت: «هدف اصلی اين پوسترها در ابتدا نشان دادن ماهيت كلی و مضمون يك فيلم در نگاهی اجمالی به بينندگان است كه در حال حاضر احتمالا بسياری اين فيلم‌ها را نديده‌اند. اين پوسترها بزرگنمايی ماهيت يك فيلم برای همه اقشار مختلف جامعه در سنين مختلف است. تفاوتی هم ندارد كه در چه طبقه اجتماعی قرار داشته باشند. اگرچه طی سال‌هايی كه پوسترها در كشورهای مختلف طراحی و چاپ می شد معمولا هنرمندان آن بلاد سبك‌های متنوعی را روی پوسترها پياده می كردند كه البته ايتاليايی ها و فرانسوي ها به خصوص از نظر سبك كاری بسيار به هم نزديك بودند و بعضا از خود پوسترهای اصلی كه معمولا آمريكايی بودند زيباتر و همچنين جذاب‌تر می نماياندند.»

گلدوین در پایان اشاره کرد: «نمايش اين مجموعه مختصر آثار سينمايی به طور قطع بخش كوچكی از تاريخ پوسترهای سينمايی به شمار می آيد كه به روايتی به نظر می‌آيد كه به حيطه فراموشی سپرده شده و نمايش آن در لحظات شايد يادآور آن دوران با شكوه سينما باشد كه تصوير اندكی از آن در اذهان باقی مانده است.»

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه و بصورت رایگان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب از نمايشگاه پوسترهای اورجينال سينمای کلاسیک جهان در گالری آس بازدید کنند و هر شب از ساعت 22 به تماشای یکی از فیلم‌های خاطره انگیزه سینمای جهان بنشینند. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =