معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت : از آنجا که استان البرز در اخرین رده استان های کشور از نظر وسعت قرار دارد اما باید گفت که بر اساس امار این استان با دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت ، تراکمی 10.5 برابری از میانگین کشوری را در خود جای داده که در شهر کرج این ضریب 19 برابر است. لذا باید نگاه به کلیه حوزه های مرتبط به این استان نگاهی ملی باشد.

به گزارش خبر آنلاین،فتح الله حقیقی ادامه داد : شرایط ویژه استان البرز در خصوص تراکم جمعیت جوان، دانشجو و دانش آموز نیازمند نگاه مسئولان در ابعاد ملی است چراکه نیاز است زیرساخت های فرهنگی استان تقویت شود.
وی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز که بعد از ظهر دوشنبه صورت گرفت ضمن قدردانی از اقدامات مدیرکل پیشین افزود: امید است که مدیرکل جدید البرز به عنوان ایرانی کوچک در مسئولیت بسیار سنگین فرهنگی، با تلاش و تعامل تمامی مسئولان توفیق خدمتگزاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه البرز با حدود 5 هزار کیلومتر مربع از نظر وسعت آخرین استان کشور محسوب می شود ادامه داد: این استان دارای ظرفیت هایی کم نظیر است که با توجه به آن انتظار می رود نگاه مسئولان در تراز ملی به این سمت معطوف شود.
حقیقی با اشاره به اینکه البرز بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جعیت دارد گفت: تعداد دانش آموزان و دانشجویان این استان از جمعیت 17 مرکز استان در کشور بیشتر است بنابراین باید توجه ویژه ای به این قشر تاثیرگذار البرز صورت گیرد.
وی افزود: سرانه ورزشی متوسط کشور یک متر مربع و در این استان 4 دهم مترمربع بوده و 44 درصد مدارس البرز دو شیفته شیفته است که با تمام این تفاصیل و موارد دیگر که به طور قطع مسئولان به ان وقوف دارند، البرز نیازمند نگاه ملی در تامین زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی است.
معاون استاندار با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی به خصوص در استان تازه تاسیس البرز اضافه کرد: مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به جد در این رابطه دغدغه داشته و مردم نیز با حضور پرشور در انتخابات به تدبیر، درایت و اقتدار دکتر روحانی رای داده و بار دیگر به دولت تدبیر و امید اعتماد کردند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از 5 معضل اجتماعی گفت: در شاخص های مختلف این 5 آسیب اقدامات بزرگی صورت گرفته که امید است با حضور مدیر کل جدید اقدامات با قدرت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: ضرورت دارد با تشکیل اتاق های فکر علمی و کارشناسی برای این استان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نقشه راه ترسیم شود چراکه مردم شایسته البرز سزاوار بهترینها هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =