واحدمرکزی خبر نوشت:

در گزارش های خبری از استرالیا آمده است در دو ماه گذشته 12 زن از ساکنان جنوب شرق این کشور سعی کردند به گروه تروریستی داعش در سوریه بپیوندند.
برخی منابع خبری این خبر را از مرکز اطلاعات پلیس مبارزه با تروریسم ویکتوریا نقل کرده اند که واحدی ویژه را برای نظارت بر افراد مشکوک تشکیل داده است.
به گزارش خبرگزاری آلمان از سیدنی، بر اساس این خبر 5 زن موفق شدند به دولت اسلامی(داعش) بپیوندند، 4 زن نیز موفق به خروج از ترکیه نشدند، یکی در استرالیا توقیف شد ولی سرنوشت دو تن دیگر هنوز مشخص نیست.
پلیس استرالیا خبر داد این زنان که از 18 تا 29 سال سن دارند در شبکه های اجتماعی جذب دولت اسلامی (داعش) شدند.
دولت استرالیا اخیرا خبر داد اطلاعاتی در اختیار دارد که بر اساس آن دست کم 100استرالیایی در کنار عناصر دولت اسلامی(داعش) در خاورمیانه می جنگند.
یک روزنامه استرالیایی با بیان اینکه از زنان ملبورن با عنوان عروسان جهادی ها (تندروها) یاد می شود ، نوشت:« این زنان به خانواده هایشان دروغ گفته و سفر خود به ترکیه و تلاش برای پیوستن به دولت اسلامی را از آنان مخفی نگهداشتند.»
تاکنون استرالیایی های زیادی در عراق و سوریه به قتل رسیده اند.
مقامات استرالیا سپتامبر گذشته با افزایش سطح هشدار در برابر خطر تروریسم در کشور، درباره خطر پیوستن شهروندان این کشور به گروههای مسلح یا حمایت از این گروهها ابراز نگرانی کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =