مهر نوشت: رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به اظهارات روز گذشته همتای آمریکائی خود که گفته بود «پاریس دیگر پاریس نیست»، واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه امروز به اظهارات روز گذشته «دونالد ترامپ» همتای آمریکائی خود واکنش نشان داد.

رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به حمایت های آشکار محور غربی- عبری- عربی در ایجاد و حمایت از تروریست ها در خاورمیانه، در این باره گفت: مقوله ای به نام تروریسم وجود دارد و ما باید با یکدیگر علیه آن مبارزه کنیم. لذا به عقیده من ایستادن در برابر یک کشورِ متحد حتی به کمترین مقدار نیز اصلاً کار خوبی نیست.

«فرانسوا اولاند» ادامه داد: من چنین کاری را با آمریکا نمی کنم و از آمریکا نیز می خواهم تا به انجام چنین اقدامی در برابر فرانسه مبادرت ننماید.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در ادامه تصریح کرد: نمی خواهم به مقایسه دو کشور بپردازم؛ اما در فرانسه مردم به اسلحه دسترسی ندارند. افرادی که برای اجرای یک سناریوی غمناک به روی گروهی از مردم آتش می گشایند؛ وجود ندارند.

لازم به ذکر است، «دونالد ترامپ» روز گذشته و در نشست سالیانه محافظه‌کاران آمریکایی با هدف توجیه و دفاع از سیاست مهاجرتی خود در ممنوع کردن ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به کشورش، با اشاره به حملات تروریستی فرانسه گفته بود: پاریس دیگر پاریس نیست. امنیت ملی از امنیت مرزها آغاز می‌ شود و اگر تروریست‌ های خارجی نتوانند وارد کشور ما بشوند، نمی‌ توانند علیه آمریکا اقدام کرده و به آن ضربه بزنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =