اینسا نوشت: معاون رییس جمهور از وقوع اتفاقاتی ناگوار در گردشگری سلامت که نارضایتی برخی گردشگران خارجی را در پی داشته سخن گفت و از کاهش آمار این گردشگران در شش ماه نخست امسال خبر داد.

علی اصغر مونسان در گفت‌وگو با ایسنا به هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت برای ساماندهی گردشگری سلامت شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاید هم سازمان میراث فرهنگی و هم وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را خوب ساماندهی نکرده‌اند. ما یک‌دفعه با هجوم گردشگران سلامت مواجه شدیم که گرفتار دلال‌ها شدند و اتفاقات بدی رقم خورد.

وی افزود: دلال‌ها به چند برابرِ مبلغ واقعی، پول می‌گرفتند و پزشک‌هایی را به گردشگران معرفی می‌کردند، درحالی که آنها را به مکان و پزشک همنام دیگری منتقل می‌کردند. گردشگری سلامت به این خاطر آسیب دید و آمار مراجعه‌کنندگان آن به ایران در شش ماه اول امسال کاهش داشت.

معاون رئیس جمهور گفت: گردشگری سلامت در ایران سامانی نداشت و حوزه‌ای رها شده بود که آسیب‌هایی را وارد کرد و گله‌گذاری‌هایی را در پی داشت.

وی ادامه داد: معاون گردشگری ماموریت دارد این وضعیت را ساماندهی و چند آژانس ویژه را مامور کند که روی این موضوع کنترل داشته باشند. قرار است به عراق سفری انجام شود تا در پی بحث‌هایی که در کمیته فنی ایران و عراق مطرح شده، توافق‌هایی شود. ما از آن کشور می‌خواهیم اجازه ندهد گردشگران سلامت رها وارد ایران شوند و از طریق آژانس‌هایی که ما معرفی می‌کنیم به ایران سفر کنند. این آژانس‌ها تحت کنترل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و به میزان پولی که می‌گیرند، موظف‌اند خدمات بدهند.

شهرداری دست بجنباند

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در واکنش به طرح شهرداری تهران برای ایجاد معاونت گردشگری گفت: با توجه به تجربه‌ای که در شهرداری تهران و همچنین مسؤولیت‌هایی که در دو سازمان مهم شهری داشتم، معتقدم حوزه گردشگری می‌تواند به اقتصاد شهر تهران کمک کند، در عین حال که برای شهرداری حکم منبع درآمد پایدار را خواهد داشت. شنیده‌ها درباره این طرح بسیار است، اعضای شورای شهر هم اشاره‌هایی داشته و امیدواریم این طرح به اقدام عملی تبدیل شود و شهرداری تهران نیز گردشگری را به عنوان یکی از محورهای خود تعیین کند.

وی اضافه کرد: گردشگریِ شهر، موضوع بسیار مهمی است که مدیریت قبلی شهر تهران نیز این اواخر متوجه آن شد، اقداماتی که در خیابان سی تیر یا پل طبیعت انجام شد، در راستای گردشگری بود.

مونسان با استقبال از این طرح شهرداری، تاکید کرد: نیاز است شهرداری تهران، معاونت گردشگری را تشکیل دهد و با قدرت آن را پیش ببرد، چرا که هم به ارتقای فضای شهری کمک می‌کند و هم برای نشاط مردم شهر تهران موثر است و از نظر تامین درآمد پایدار برای شهرداری نیز مفید خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =