مدیرکل بهزیستی استان از افتتاح اولین مرکز روزانه بیماران روانی مزمن زن در اردبیل در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهزاد ستاری در نشست خبری خود به مناسبت هفته بهزیستی در اردبیل از افتتاح 38 پروژه دولتی و بخش خصوصی همزمان با هفته بهزیستی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح ها در حوزهای مختلف بهزیستی و برای ارائه خدمات به گروه هدف بهزیستی و مردم استان انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی از افتتاح دو اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های نمین و بیله‌سوار، راه‌اندازی مرکز اجتماع درمان‌مدار یا تی.سی در شهرستان پارس‌آباد با ظرفیت 30 نفر خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه مهد کودک نیز 16 مهد کودک روستایی و دومهد کودک شهری در استان افتتاح می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌ توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی در راستای حمایت از تغذیه کودکان در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل بهزستی استان اردبیل با اشاره به بهره‌برداری از ۳۲ واحد مسکن مددجویی در استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری مرکز جامع حرفه‌آموزی معلولان و همچنین چهار مجتمع خدمات بهزیستی در حاشیه شهرها در سال جاری خبر داد.

ستاری در ادامه از افتتاح اولین مرکز روزانه بیماران روانی مزمن زن در سال جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار در سطح استان اردبیل مرکز روزانه سالمندان زن راه‌اندازی می شود بطوریکه در این مرکز خدمات بهداشتی، درمانی و روانی به زنان سالمند استان ارائه می شود.

وی به بحث آموزش خانواد‌ه‌ها در مورد آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: بهزیستی برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی خانواده‌ها را به ویژه در محلات و مناطق آسیب‌پذیر مدنظر قرار داده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با ابراز تاسف از قتل آتنا اصلانی گفت: در همان محله‌ای که خانواده آتنا زندگی می‌کنند در زیر نهر تراب پارس‌آباد ما دوره‌های آموزشی متعددی را اعم از مراقبت از فرزندان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار کردیم که شاید خانواده آتنا از برگزاری چنین برنامه ای بیخبر بوده‌اند بطوریکه لازم است خانواده ها در توجه و دقت به فرزندانشان در چنین برنامه شرکت و آگاهی های لازم را دریافت کنند.

ستاری اضافه کرد: از خانواده ها انتظار می رود از تنها گذاشتن فرزندان خود درخانه و یا حتی از سپردن فرزندان خود به اقوام نزدیک نیز خودداری کنند همچنین در انتخاب سرویس مدارس و سایر موارد مراقبت کنند تا فرزندان آنها از آسیب‌های اجتماعی در امان بماند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =