همه در برابر آینده ی کشور مسئولیم/ جبران خسارت مالی سیل زدگان در اسرع وقت

رئیس جمهور بر لزوم احساس مسئولیت تمام افراد در قبال امروز و فردای کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی که برای بازدید از مناطق سیل زده در آذربایجان شرقی حضور یافته، در جلسه ی ستاد بحران استان افزود: اگر در قبال سرزمین خود مسئول نباشیم، به طور حتم مشکلات بسیاری گریبانگیر آیندگان خواهد شد.

وی وقوع حوادث طبیعی را امری اجتناب ناپذیر خواند و در عین حال تاکید کرد: وظیفه ی ما این است که با اقدامات لازم، ضمن پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی، در حد امکان آنها را پیش بینی و در صورت وقوع نیز مداخلات مناسب برای جبران خسارات احتمالی صورت گیرد.

روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفظ دریاچه ارومیه گفت: اگر دولت تدبیر و امید از همان ابتدا اقدامات لازم را برای تثبیت و احیای این تالاب ارزشمند به کار نبسته بود معلوم نبود کویر نمک به جای مانده از آن چه بلایی به منطقه می توانست بیاورد.

رئیس جمهور، مردم تبریز و آذربایجان را پیشگامان رویدادهای ایران اسلامی خواند و گفت: مردمان این خطه حق بزرگی به گردن انقلاب و کشور دارند.

روحانی با بیان اینکه هدف خود از سفر به آذربایجان شرقی، ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های مصیبت زده بوده است گفت: در عین حال دستورات لازم برای جبران خسارات مالی سیل زدگان در اسرع وقت صادر شده و دولت تمام توان خود را در این خصوص به کار می بندند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دولت بر کمک رسانی فوری به خانواده هایی است که خانواده و خانه و زندگی خود را از دست داده اند خواهد بود گفت: در این میان، اگر خانواده ای بی سرپرست شده است، دولت خود راسا" بصورت رایگان نسبت به احداث خانه های آنان اقدام خواهد کرد.

روحانی در ادامه افزود: برای آن دسته از خانوارهایی که سرپرست دارند اما خانه و زندگی شان از دست رفته است، کمک های بلاعوض اختصاص می یابد تا نسبت به ساختن خانه و کاشانه خود اقدام نمایند.

رئیس جمهور با اشاره به تخریب 18 هزار هکتار از مزارع و چهار هزار هکتار از باغات مناطق سیل زده تصریح کرد: این میزان از خسارات مالی بسیار وسیع بوده و دولت توسط دستگاه های اجرایی خود ضمن جبران بخش مهمی از آن، نسبت به رسوب برداری از اراضی یاد شده اقدام خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =