آیت الله دکتر بطحائی‌گلپایگانی (نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) در بیانیه‌ای، ترامپ را لایق مدیریت باغ وحش ایالات متحده آمریکا دانست نه سمت ریاست جمهوری برای مردم بیچاره بومی آمریکا.

آيت الله دكتر بطحائي گلپايگاني (نماينده مردم شريف تهران در مجلس خبرگان رهبري و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران) در بيانيه اي، ترامپ را لايق مديريت باغ وحش ايالات متحده آمريكا دانست نه سمت رياست جمهوري براي مردم بيچاره بومي آمريكا.

متن پيام معظم له به شرح ذيل است:

غصه سياسي دنيا پر از غصه است؛ اينك غصه من براي ايالات متحده آمريكاست. آمريكا قاره اي حاصل خيز و ثروتمند است كه داراي مردم بيچاره ي بومي (سرخ پوستان و مهاجر سياه پوست) مي باشد كه مردي خشن و بي سياست را اشتباهاً به عنوان رئيس جمهور آنها تحميل كرده اند.

ايشان زيبنده و لايق باغ وحش آن ايالات مي باشد. توصيه من به عقلاء، خردمندان و فرهيختگان آن ايالات از جمله اساتيد و دانشجويان اين است كه هرچه زودتر تا دير نشده ايشان را در پست اداره باغ وحش آن ايالات منصوب كرده و مدال شير، پلنگ و ببر داري را به گردن ايشان بياويزند.

من از ملت مظلوم و محروم آمريكا عذرخواهي ميكنم كه آنجا نبودم تا به عنوان حامي و طرفدار حقوق بشر و حيوانات، جلوي اين جابجايي را بگيرم. به اميد اقدام مجدّانه آن سرزمين گرفتار؛ علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد.

آقاي ترامپ مثل اينكه نتيجه ي آقاي هيتلر است كه اعلان جنگ به روسيه، كره شمالي، كوبا، ونزوئلا و ايران را كرد و فكر نميكند كه هيتلر هيچ خيري از به آتش كشيدن دنيا نديد جز خودكشي و ننگ ابديّت و نفرين بازماندگان كشته شدگان در جنگ جهاني دوم ليكن با اين فرق كه اگر ترامپ كوته فكر، دست به چنين اقدام جنون آميزي بزند، با انبوه آتش اين كشورها مواجه خواهد شد و دودش به چشم ملت تحت ستم كاخ سفيد خواهد رفت و كاخ سفيد هم براي هميشه سياه خواهد شد.

سيد هاشم بطحائي گلپايگاني ٢٣مهر٩٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =