هاموند: به دنبال فرصتی هستیم با ایران همکاری کنیم

دیوید هاموند وزیر خزانه‌داری انگلیس گفت: «ما بار دیگر با المان و فرانسه و روسیه و چین دور هم جمع می‌شویم و تلاش می‌کنیم به نظرات اقای ترامپ که اخیراً ابراز کرد، پاسخ بدهیم.»

فریبا پژوه-واشینگتن دی‌سی: هنگام سفر به ایران در توییتر خود نوشته بود: «اکنون لحظه‌ای تاریخی برای روابط انگلیس و ایران است.» دیوید هاموند ۲ سال پیش و به دنبال توافق برجام برای بازگشایی سفارت انگلیس به ایران سفر کرده بود. آن روزها او وزیر امور خارجه بود و یکی از اعضای فعال در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه موسوم به پنج به علاوه یک.

او مدت کوتاهی است که به عنوان وزیر خزانه‌داری منصوب شده است. به دنبال استعفای دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا و جانشینی ترزا می نخست‌وزیر جدید این کشور، وی به عنوان وزیرخزانه‌داری منصوب شد.

دیوید هاموند وزیر خزانه‌داری انگلیس را در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول دیدم. فرصت کوتاه بود و توانستم تنها یک سئوال از او بپرسم.

به نظر شما سخنرانی آقای ترامپ در باره ایران که اخیرا انجام شد، چه تاثیری می‌تواند بر روابط اقتصادی و تجاری ایران و بریتانیا داشته باشد؟

«من فکر نمی‌کنم تآثیری داشته باشد؛ البته ما با دقت به سخنان آقای ترامپ روز گذشته گوش کردیم. باید توجه داشته باشید که انگلیس یکی از کشورهای مذاکره‌کننده با ایران و از اعضای برجام است. من خودم در آن زمان وزیر امور خارجه بودم و شخصاً در مذاکرات حضور داشتم و ما این کار  را انجام دادیم.» 

وی افزود: «ما بار دیگر با آلمان و فرانسه و روسیه و چین دور هم جمع می‌شویم و تلاش می‌کنیم به نظرات آقای ترامپ که اخیراً ابراز کرد، پاسخ  بدهیم.» 

هاموند تاکید کرد: «ما به‌زودی به دنبال فرصتی هستیم تا بتوانیم با ایرانی‌ها همکاری داشته باشیم، تا بتوانیم در مورد وضعیت کنونی بحث و گفت‌وگو کنیم.» 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =