مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: باید در مدارس تشکل های مختلف فعالیت کنند و تنوع تشکل ها در مدارس را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین  مازندران؛ «سید علی قاسمی» در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: کار تربیتی قطره قطره است و به صبر و حوصله نیاز دارد. کار تربیتی حجمی نیست که در کوتاه مدت جوابگو باشد بلکه پیوستگی و استمرار می خواهد و در دراز مدت جواب می دهد.

وی با اینکه در کار تربیتی موقعی موفق خواهیم بود که دانش آموزان شخصیت آن کار تربیتی را به خود بگیرند، افزود: مثلاً در کار قرآنی باید دانش آموزان شخصیت قرآنی به خود گرفته و این فقط با وعظ و سخنرانی به دست نمی آید. بلکه باید دانش آموزان را وارد کار کرده و میدان را به آن بدهیم. نباید از خطای دانش آموزان در فعالیت های تربیتی بترسیم بلکه باید کار آنها را تصحیح کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در حوزه قرآنی هم قهرمان پروری نیاز است و هم توسعه فعالیت های قرآنی در سطح مدارس و دانش آموزان، تصریح کرد: قرآن کتابی است برای عمل و تربیت قرآنی مهم است. حتی حفظ و قرائت قرآن نیز باید راهی برای تربیت قرآنی باشد. باید دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که شخصیت، اخلاق و نگاه قرآنی پیدا کنند.

قاسمی با بیان اینکه کار تربیتی کار دلی و عقلی است، ابراز کرد: باید تشکل های مختلف دینی، ورزشی، سیاسی، هنری و ... در مدارس فعالیت کرده و هر کس به فراخور استعدادهایش در این تشکل ها شرکت کنند. فعالیت ها نیز نباید در وقت آموزش باشد. بلکه در ساعات فوق برنامه چنین فعالیت هایی صورت پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه دانش آموزان باید در تشکل ها شرکت داده شوند و هر دانش آموز عضو یک تشکل درون مدرسه باشد. نه اینکه فقط 5 دانش آموز نخبه در تمام تشکل ها شرکت کنند. مدیران مدارس این را مدیریت کنند که هر دانش آموز حداقل در یک تشکل عضو باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =