کاهش ضرایب مالیاتی بیش از 95 درصد از فعالیت های تولیدی در دولت دوازدهم

مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری از کاهش ضرایب مالیاتی بیش از 95 درصد از فعالیت های تولیدی در دولت دوازدهم در راستای ارتقاء رشد و بهره وری اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان ، کورش بیگدلی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی تکیه مخارج دولتی بر درآمدهای مالیاتی است گفت، درآمدهای پاک مالیاتی به عنوان پایه های درآمدی بدیل در اقتصاد مقاومتی به جای درآمدهای حاصل از فروش نفت در نظرگرفته شده است.
بیگدلی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در استان افزود ، چالش مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی، تامین درآمدها و منابع مالی است که درآمدهای مالیاتی به عنوان یکی از پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی در تمامی کشورهای دنیا می تواند این خلا را پر نماید.
بیگدلی گفت: با افزایش مالیات برکالاهای وارداتی می توان به رونق هر چه بیشتر تولیدات داخلی و به وجود آوردن شغل برای جوانان کشور اقدام نمود.
وی افزود: جلوگیری از فرار مالیات، شناسایی مودیان و منابع مالیاتی جدید و استفاده از طرح ها و برنامه های نوین از مهمترین اهداف و راهکارهای نظام مالیاتی و اداره کل امور مالیاتی استان جهت تحقق درآمدهای مالیاتی می باشد.
مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دولت دوازدهم در راستای ارتقاء رشد و بهره وری اقتصادی و حمایت از ایجاد اشتغال در کشور، ضرایب مالیاتی بیش از 95 درصد از فعالیت های تولیدی را کاهش داده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان بیان کرد: فرهنگسازی مالیاتی یکی از اولویت های این اداره کل خواهد بود چرا که با ایجاد زیرساخت ها و بسترهای فرهنگی مناسب می توان انتظار ترغیب و مشارکت مردم به پرداخت مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی را داشت .
بیگدلی افزود: بی شک مهمترین عامل تاثیرگذار در ایجاد اعتماد و اقناع افکار عمومی، معرفی مصادیق عینی صرف مالیات است تا شهروندان بتوانند آثار پرداخت مالیات را بطور ملموس در زندگی روزمره شان مشاهده نمایند .
بیگدلی با اشاره به اینکه، در حال حاضر بخش عمده‌ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشور می‌شود گفت: اگر مودی مالیاتی و افراد جامعه بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند صرف آبادانی کشور و ایجاد امکانات رفاهی برای خودشان می شود با میل و رغبت بیشتر حاضر به مشارکت می شوند .
مدیر کل امور مالیاتی استان از رشد 52 درصدی عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های استان در شش ماهه نخست سالجاری به عنوان یکی از اقدامات مهم اداره کل امور مالیاتی در راستای توسعه زیرساخت های شهری استان نام برد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =