بعد از گذشت 10 ماه معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار پرونده پزشکی روزنامه‌نگاری خواهد بود که با تشخیص اشتباه، به عمل جراحی سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، 28 مهرماه سال گذشته محمدرضا رستمی، روزنامه نگار، نویسنده، منتقد و دبیر پیشین سرویس فرهنگی خبرآنلاین بر اثر بیماری در بیمارستانی در شمال تهران درگذشت. او یک هفته پیش از آن به خاطر سردرد شدید در بیمارستان بستری شده و تشخیص اولیه پزشک بیماری ادنوم هیپوفیز بود؛ توموری که به دور غده هیپوفیز شکل می‌گیرد.

در زمان تشخیص، طبق گفته پزشک، این تومور خوش‌خیم بوده و با یک عمل ساده از راه بینی امكان خارج كردن تومور از مغز وجود داشت، بر اساس همین تشخیص تصمیم گرفته شد عمل انجام شود اما بعد از انجام عمل به علت خونریزی شدید، بیمار به کما رفت و سرانجام کمتر از یک هفته بعد، درگذشت.

با این حال در پرونده پزشکی محمدرضا رستمی در بیمارستان علت مرگ چیز دیگری عنوان شده است؛ سرطان مننژیوم که بر اساس گفته برخی پزشکان معتمد (بعد از فوت این بیمار) یکی از را‌ه‌های درمان، پرتودرمانی بود و لزوما نیازی به عمل جراحی نبود.

بعد از فوت این روزنامه نگار، خانواده او از طریق وكلای خود پیگیر شکایت از پزشک معالج شدند و پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع شد. وکلای خانواده با تنظیم لایحه و تهیه تمام مستندات و مدارک، شکایت را تحویل دادند و بعد از بررسی نظریه كارشناسی صادر شد. بر اساس این نظریه پزشکان معالج ده درصد مقصر شده و در حکم آمده بود که تشخیص پزشکی اشتباه بوده و قاعدتا عمل نیز مسیر اشتباهی را طی كرده اما به هر صورت عوارض عمل اجتناب‌ناپذیر است.

بعد از ابلاغ نظریه كارشناسی،‌ دوباره بر نظریه صادره اعتراض شد و سئوال اصلی خانواده این روزنامه‌نگار این بود که «اگر تشخیص اشتباه بوده، چطور باید عوارض عملی که بر اساس تشخیص اشتباه انجام شده را پذیرفت؟»

خانواده این روزنامه‌نگار طی ده ماه گذشته از رسانه‌ای شدن این پرونده جلوگیری کردند تا پیگیری شکایت در فضایی آرام و بی‌حاشیه پیش برود اما حالا بعد از گذشت ده ماه معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این پرونده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    چطور در حکم و نظریه کارشناسی، تشخیص پزشکی اشتباه بوده اما پزشک معالج ده درصد مقصر شده؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    1 0
    محمدرضا روحت شاد/ الکی الکی از جمع ما رفتی