مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و هیأت مدیره همراه اول و شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم تودیع و تقدیر از مدیرعامل و هیأت مدیره همراه اول و مخابرات ایران، صبح امروز سه شنبه ۲۶ دی ماه با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، معاونین وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، اعضای هیأت مدیره این شرکت ها، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران همراه اول و شرکت مخابرات ایران در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مهندس وحید صدوقی مدیرعامل پیشین همراه اول که ۱۲ سال این عنوان را در اختیار داشت، در این مراسم ضمن تشکر از افرادی که ۱۲ سال قبل مسؤولیت همراه اول را به او سپردند، گفت: طی این ۱۲ سال همه همکاران شرکت ارتباطات سیار ایران شامل هیأت مدیره، معاونین و مدیران، کارشناسان و کارکنان، شرکت های تابعه و شرکت های همکار، هیأت مدیره و معاونین شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل و مدیران مخابرات های استانی، با جان و دل کار کردند و اگر من گزارشی ارائه می کنم نتیجه همت همه همکاران هست.

صدوقی در ادامه ضمن بیان گزارشی کوتاه در خصوص سال های فعالیت های خود در همراه اول با اشاره به اینکه در سال ۸۴ بعد از ۱۱ سال که از عمر همراه اول می گذشت، تعداد سایت های همراه اول به ۶۵۰۰ سایت می رسید، گفت: در سال ۸۸ و در مرحله خصوصی سازی، تعداد سایت های نسل ۲ همراه اول به ۱۸ هزار و ۸۰۰ سایت و هم اکنون بیش از ۶۰هزار و ۶۰۰ سایت نسل ۲.۵، ۲.۷۵، ۳.۹ و ۴.۵ همراه اول در حال کار و ارائه خدمت است. در حال حاضر با سایت هایی که راه اندازی شده، ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاهای کشور در نسل ۲.۷۵ و ۱۲۳۵ شهر (۹۹.۲ درصد) شهرها پوشش نسل ۳.۹ و ۱۲۳۱ شهر (۹۹درصد) درصد شهرها پوشش نسل ۴.۵ دارند.

صدوقی ادامه داد: همراه اول در فاز ۵ و ۶، یک برنامه ۵ ساله ای را با همت هیأت مدیره در سال ۹۰ تدوین کرد. از ۹۱ تا ۹۴ حدود ۲۰ هزار سایت راه اندازی شد که انقلابی در همراه اول و مخابرات استان ها بود که در طی ۱۴ ماه از شهریور ماه ۹۵ تا آبان امسال اتفاق افتاد و ۳۹ هزار سایت راه اندازی شد و تقریباً خیلی از رکوردها شکست. بعد از چین، در دنیا بر اساس آمار GSMA اولین اپراتور در راه اندازی سایت در ۶ سال گذشته هستیم و اگر این اتفاق نمی افتاد، امروز همراه اول رهبری موبایل باندپهن را در اختیار نداشت.

هرچند ما پروانه 3G و 4G را ۶ ماه دیرتر دریافت کردیم و علاوه بر آن، ۱۰ مگاهرتز فرکانس به رقیب ما واگذار شد و این در حالی بود که به همراه اول فرکانسی واگذار نشد. ما با همت مهندس صدری (مدیرعامل وقت رایتل) در اردیبهشت امسال RAN sharing را اجرا کردیم و فرکانس خوبی را با همکاری رایتل در اختیار گرفتیم تا با پوشش سراسری همراه اول، سرویس مناسبی به مشترکین خود بدهیم. پس فاز ۷ ثمره اقدام، جان فشانی، همراهی و همدلی همه عزیزان در ارتباطات سیار ایران، شرکت های همکار، نقش اول کیفیت و مخابرات استان ها و مخابرات ایران بود که این مهم اتفاق افتاد.

مهندس صدوقی در ادامه با اشاره به رشد هزار برابری ترافیک دیتا در طی ۴ سال گذشته در همراه اول گفت: ترافیک دیتای همراه اول در آذر ماه امسال به بیش از ۳۰۰۰ ترابایت رسید. در عرض ۴ ماه گذشته، همراه اول۱۴۰۰ ترابایت و رقیب ما حدود ۴۰۰ ترابایت رشد ترافیک دیتا داشته است و با اقدام خوبی که در حوزه توسعه انجام شد، توانستیم رتبه اول دیتا را کسب کنیم. علی رغم رشد ۱۰۰۰ برابری دیتا، درآمد دیتا حدود ۲۰ برابر شد. یعنی روند رشد دیتا ۱۰۰۰ برابر ولی درآمد ۲۰ برابر و تقریبا هر سال ۲ برابر شده است. درآمد دیتا در همراه اول از سال ۹۱ تا ۹۵، هر سال ۲ برابر شده و امسال هم بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان درآمد دیتا در همراه اول خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ در سال ۸۴، تعداد سیمکارت های واگذار شده همراه اول ۸.۵ میلیون سیمکارت بود. در حال حاضر ۹۳.۵ میلیون سیمکارت واگذار شده است. در سال ۸۴، ۸.۵ میلیون سیمکارت ثبت شده بود ولی امروز ۷۱ میلیون سیمکارت ثبت شده و در لحظه در اسفند ماه ۸۴، ۵ میلیون سیمکارت سرویس فعال بودند و امروز ۵۲ میلیون سیمکارت فعال در شبکه همراه اول در حال سرویس دهی هستند. بر اساس آمار وزارت ارتباطات، سهم بازار همراه اول ۶۰ درصد است.

مدیرعامل پیشین همراه اول در خصوص عملکرد مالی همراه اول گفت: کیفیت عملکرد همراه با عملکرد مالی، بزرگترین عملکرد شرکت بوده است. همراه اول در بورس، رتبه دوم شفافیت را دارد و در ارزیابی ۱۰۰ شرکت برتر، همراه اول در ارزیابی گروه مخابرات، رتبه اول و در ارزش بازار و سودآوری رتبه دوم کشوری را کسب کرد. همچنین همراه اول در ۴ سال گذشته، در ارزیابی جشنواره فاوای وزارت ارتباطات، رتبه اول و در هر دو دوره ارزیابی حمایت از تولید داخل، توانسته رتبه اول حمایت از منابع و محتوای داخلی را کسب کند.

صدوقی در پایان با اشاره به مسؤولیتی که به عهده مدیران جدید قرار داده شده، گفت: ان شاالله مسؤولیتی که به عهده این بزرگان و عزیزان قرار داده شده را با علاقه ای که به مجموعه دارند، به خوبی انجام دهند. برای دکتر صفری رییس هیأت مدیره مخابرات ایران، مهندس صدری مدیرعامل مخابرات ایران، مهندس فرهنگ مدیرعامل ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و اعضای هیأت مدیره، آرزوی موفقیت می کنم و ان شاالله این امانتی که به شما تحویل می شود را به بهترین نحو ممکن به نسل بعدی واگذار کنید.

در ادامه مهندس حمید فرهنگ مدیرعامل جدید همراه اول در صحبت های خود با اشاره به اینکه همان مسیر قبل را ادامه خواهیم داد، گفت:‌ برنامه ۵ ساله همراه اول به خوبی اجرا و شاخص های کیفی مد نظر، همه محقق شده است. امروز همراه اول در بازار از نظر ضریب نفوذ، رشد مشتری، میزان مصرف دیتا پیشرو است و برنامه های آتی همراه اول هم نشان از نگاه راهبردی هیأت مدیره و همراه اول دارد.

مدیرعامل جدید همراه اول ادامه داد: اپراتور اول پیشتاز بازار است و در زمینه مکالمه و دیتا سهم بازار بزرگی را دارد. در آینده بزرگترین چالش بعد از توسعه ۶۰ هزار سایت ارتباطی نسل چهار، بحث‌های محتوا و توسعه سرویس‌ها از مهم‌ترین اقدامات آتی شرکت همراه اول خواهد بود.
فرهنگ ادامه داد: زیرساخت‌های همراه اول بسیار مناسب است و بستر بسیار خوبی برای ارائه امکانات ایجاد شده است. در برنامه پنج ساله دوم، نگاه ما توسعه سرویس‌های نوین از جمله سرویس‌های ابری است.
فرهنگ با بیان اینکه همراه اول خام‌فروشی نخواهد کرد، گفت:‌ صرفاً ارائه بستر ارتباطی توسط همراه اول صورت نخواهد گرفت و سرویس‌ها و خدمات نوین و مناسب برای کاربر از جمله اقدامات همراه اول است.

مدیرعامل همراه اول بااشاره به اقدامات این اپراتور به منظور ارائه امکانات به کسب‌وکارهای نوین گفت: یکی از مسائل مهم که در دستور کار اپراتور اول قرار گرفته است، ارائه امکانات در بستر دولت و ارائه امکانات برای استارت‌آپ‌ها با توسعه سرویس و محتوا به منظور تحقق اقتصاد دیجیتالی است.
فرهنگ درباره خدمات نوین اپراتور اول توضیح داد و گفت: همراه اول تا به امروز خدمات نوینی را از جمله اینترنت اشیاء در دستور کار خود داشته که این مسائل ادامه پیدا می‌کند؛ چرا که برای بخش خصوصی از مهمترین نیازها به شمار می‌رود.

وی ضمن بیان اینکه از ظرفیت برند همراه اول برای توسعه برندهای دیگر استفاده می کنیم، گفت: چشم انداز همراه اول، برترین و محبوب ترین شرکت ایرانی است و امیدوارم که در کنار رسیدن به برترین و محبوبترین شرکت ایرانی، بتوانیم محبوبترین برند ایرانی هم باشیم و این موضوع اتفاق نمی افتد مگر با تکیه بر نیروی انسانی خبره که همراه اول آن را داشته و بحمد الله موفق هم بوده و در آینده هم همانگونه خواهد بود.

دکتر علی بقایی رییس هیأت مدیره همراه اول نیز در سخنان خود با اشاره به اینکه مجموعه مخابرات ثابت و همراه باید خودشان را برای تحولات عظیمی که در این صنعت رخ می دهد آماده کنند، گفت: هم از لحاظ فرهنگی، هم از لحاظ منابع انسانی و حوزه های دیگر باید تعامل صورت گیرد.

وی ادامه داد: مهم ترین سرمایه در مجموعه مخابرات، نیروی انسانی است؛ نباید از ورود ایده ها و تفکرات جدید آشنا به صنعت جلوگیری کنیم. تغییرات اتفاق نمی افتد مگر با ایده های جدید که حتی گاهی موجب چالش هم خواهد شد.
بقایی در پایان گفت:‌ توصیه من به مدیرعامل جدید مخابرات ایران و همراه اول این است که تعامل داشته باشند، تعامل هم باعث ارزش افزوده اقتصادی می شود و هم باعث ارزش افزوده معنوی، این تعامل باعث پیشرفت و رقابت می شود.

شایان ذکر است در این مراسم احکام اعضای جدید هیأت مدیره همراه اول و شرکت مخابرات ایران و مدیران عامل این دو شرکت اعطا شد. همچنین از زحمات اعضای سابق هیأت مدیره و مدیران عامل سابق این شرکت ها با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747231

برچسب‌ها