آغاز به‌کار نخستین تلویزیون اینترنتی کردی‌زبان ایران

تلویزیون اینترنتی «کوردمی» به عنوان نخستین سامانه نمایش درخواستی ویدئو به زبان کردی با حضور جمعی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون، فعالان رسانه‌ای، نویسندگان و متولیان حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی کردستان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سهراب حسین‌زاده مدیرعامل شرکت رسانه آونگ نگاره و صاحب امتیاز «کوردمی» شامگاه دوشنبه در مراسم آغاز به کار رسمی این تلویزیون اینترنتی در سنندج، اظهار کرد: هوشمندسازی رسانه‌های صوتی و تصویری از دهه‌های پیش در کشورهای توسعه‌یافته در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تلویزیون‌های اینترنتی یکی از موفق‌ترین و پیشتازترین پروژه‌های فرهنگی و تجاری در صنایع نوین امروزی محسوب می‌شوند و کمپانی‌های بزرگی در سطح جهان توانسته‌اند مخاطبان میلیونی و درآمدهای میلیاردی را جذب کنند.

حسین‌زاده افزود: تلویزیون‌های اینترنتی با در نظر گرفتن حق انتخاب برای مخاطبان اقدام به تولید محتوا در عرصه‌های مختلف و حتی به سفارش خود مخاطب می‌کنند و نخبگان حوزه رسانه، هنر و فناوری اطلاعات در کنار همدیگر می‌توانند در این عرصه نوین ارایه خدمت نمایند.

مدیرعامل شرکت رسانه آونگ نگاره در ادامه سخنان خود به مسیر 10 ساله طَی شده توسط این شرکت برای تحقق اولین تلویزیون اینترنت کردزبان کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی طَی این مدت موفق به تولید بیش از ١٦ هزار دقیقه دوبله حرفه‌ای فیلم و سریال به زبان کردی شدیم و خدمات تخصصی تدوین و تولید را برای بیش از ٥ هزار دقیقه فیلم سینمایی، سریال و مستند به زبان کردی ارایه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه کوردمی به زبان کردی توسعه یافته و در کشور بی‌رقیب است، امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استانی و ملی بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای تدوین شده را محقق کنیم و گامی مهم در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناطق کردنشین ایران اسلامی به دیگر هموطنان و حتی جهانیان را برداریم.

حسین‌زاده به هزینه‌کرد بیش از ١١میلیارد ریالی برای پروژه کوردمی اشاره کرد و گفت: گام‌های بزرگی برای نشان‌دادن کردستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محتوای اینترنتی در کشور برداشته‌ایم و بدون شک برای تداوم این موفقیت‌ها نیازمند حمایت‌ها و تسهیلات بسیاری هستیم و امیدواریم سازمان‌ها و نهادهای مختلف ملی و استانی ما را در این مسیر یاری نمایند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =