چرا پاپ‌خوان‌ها دیگر در جشنواره نمی‌فروشند؟

ایسنا نوشت: سامانه فروش سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر تا به این لحظه نشان می‌دهد پاپ‌خوان‌ها توفیق لازم را در فروش بلیت‌های خود نداشته‌اند.

چند سال اخیر بخش پاپ در جشنواره موسیقی فجر به بخش جنبی رانده شده است اما مسوولان جشنواره هیچ‌گاه از درآمدزایی آن چشم نپوشیده‌اند.

جدول بخش پاپ سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر که معمولا تنها نگاه درآمدزایی به آن وجود دارد در حالی بسته شده است که از نسل‌های قدیمی این حوزه مانند محمد اصفهانی یا خوانندگانی مانند محسن یگانه که رکورددار حضور در این بخش بودند یا افرادی مانند احسان خواجه‌امیری که توانسته بود تمام بلیت‌های جشنواره را در دوره سی‌ویکم سولد اوت کند؛ خبری نیست.  

در حالی‌که بلیت‌فروشی سی‌وسومین دوره این رویداد، هفتم دی‌ماه در دو سامانه کار خود را آغاز کرده است (ده روز از آغاز فروش بلیت می‌گذرد و تنها سه روز به آغاز رویداد باقی مانده است)، نگاهی حتی گذرا به این سامانه‌ها نشان می‌دهد به غیر از سه خواننده، بقیه خوانندگان پاپ نتوانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند و هیچ‌کدام از  آن‌ها تا به این لحظه بلیت‌های خود را «سولد اوت» نکرده‌اند.

یکی از ضرب‌المثل‌های معروف ما ایرانی‌ها می‌گوید «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، حال با آماری که فروش این ژانر در روزهای منتهی به جشنواره نشان می‌دهد،این پرسش به ذهن می‌رسد که آیا استراتژی مسوولان برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر برای درآمدزایی از بخش پاپ رو به شکست است؟

به‌نظر می‌رسد علاوه بر نگرش درآمدزایی از این بخش، برخی خوانندگان پاپ نیز از روی اجبار و به‌دلیل مجوز کنسرت‌های‌شان به اجرا می‌پردازند و شاید به فکر اجرای بهترین‌های‌شان در جشنواره موسیقی فجر نباشند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =