تاریخ را می‌توانیم به شکل زیبایش تکرار کنیم

امروز سه‌شنبه دوم خرداد 1396 است.چند روز قبل مردم ایران با حضور میلیونی خود در پای صندوق های آرا به کاندیدا و دولت مورد حمایت خود رای دادند و بر اساس شمارش آرا در محیط مردم سالاری اسلامی آقای دکتر حسن روحانی دوازدهمین رئیس جمهورمنتخب اسلامی ایران شدند. به مردم ایران برای این حضور متحد و منسج و به آقای روحانی برای انتخاب شدن و به آقای رئیسی و سایر عزیزان داوطلب و تمامی دست اندرکاران در ایجاد این حماسه بزرگ تبریک میگوییم.

یادم می‌آید دوم خرداد 1376 جمعه بود مردم در صف های طولانی ایستادند و رای دادند به آقای خاتمی مثل همین جمعه 29 اردیبهشت.

آن روز انتهای دولت آقای هاشمی بود و رقیب قدرتمند آقای خاتمی جناب آقای ناطق نوری بودند.

خیلی روزهای جالب و پر تنشی بود .

برمیگردم به شنبه 16 فروردین 1376 از دفتر رئیس ستاد آزادگان با من تماس گرفتند و گفتند حاج آقا با شما کار دارد تشریف بیاورید دفتر .

رفتم دفتر جناب آقای وکیلی رئیس ستاد آزادگان . در این دیدار ایشان به من گفتند دوست داری کار سیاسی بکنی ؟ گفتم بله تا چه کاری باشد ؟ گفت در ستاد انتخابات بروی کمک کنی ؟ چون جو و حال و هوای جامعه و بخصوص سازمان های دولتی چندین ماه بود به سمت و سوی آقای ناطق بود و پیش بینی ها بر این بود که تقریبا دولت آقای ناطق تشکیل میشود و حتی تعدادی از دوستان آزاده بنده به عنوان نماینده ایشان در سازمان ها مشغول کار آموزی بودند ، به فکرم رسید که آقای وکیلی میخواهد بگوید بروم ستاد آقای ناطق ؟ اما گفت میروی ستاد آقای خاتمی ؟؟؟؟

تعجب کردم اما گفتم باشد .

گفت برو بلوار کریم خان قبل از چهار راه حافط - خیابان به آفرین - ساختمان به آفرین پیش آقای تابش خواهر زاده آقای خاتمی هماهنگ کردم و منتظر شماست .

ساعت حدود 7 غروب بود ، وارد این ساختمان شدم . فکر میکنم طبقه پنجم بود . برای اولین بار با آقای تابش دیدار داشتم و چون منتظر من بود به گرمی از من استقبال کرد و به تعداد دیگری که در آن محل بودند معرفی نمود که اکثرشان یزدی بودند و از ایثارگران دوران دفاع مقدس ،

آقای تابش گفتند قرار است اینجا کمیته ایثارگران ستاد مرکزی انتخاباتی آقای خاتمی تشکیل شود و تا یک ساعت دیگر هم با آقای خاتمی دیدار خواهیم داشت ..

حدود یک ساعت بعد اولین دیدار ما با آقای خاتمی برگزار شد و پس از نماز مغرب و عشا در یک جو صمیمی در نمازخانه روی موکت نشستیم و صحبت کردیم .

ابتدا آقای تابش تشکیل کمیته ایثارگران در این ستاد را اعلام و پس از آن همه را معرفی کردند .

آقای خاتمی شروع به صحبت کردند و ضمن خوش آمد گفتند با این همه تبلیغی که برای آقای ناطق شده من فکر میکنم 5% ( پنج درصد ) رای داشته باشم لذا زیاد روی پیروزی در این انتخابات حساب باز نکنید و هرکس دلش میخواهد بماند .

آقای پاک نژاد به عنوان رئیس کمیته ایثارگران گفتند : حاج آقا شما پیروز این انتخابات هستید و در ادامه گفت حضرت آیت ا.... حسن زاده آملی به طلاب شان گفتند این سید رئیس جمهور آینده ایران است و مواظبش باشید .

ما و همه حتی آقای خاتمی که در آنجا نشسته بودیم و از اوضاع و احوال جامعه با خبر بودیم و میدیدیم چه میگذرد ، با ناباوری گفتیم بله و ان شاء ا... آقای دکتر صحیح میگویند ، اما حقیقتا تردید داشتیم .

کارمان را در این کمیته شروع کردیم اما حریف بسیار قوی بود با تمامی امکانات و پشتیبانی ها و اوضاع انتخابات بگونه ای بود که دعا میکردیم در بهترین حالت خدا کمک کند فرجی شود و انتخابات به دور دوم برسد ؟

حدود همین روزهای 29 تا 30 ام اردیبهشت 76 بود که یواش یواش صحنه و جو جامعه و انتخابات عوض شد و مردم به سمت و سوی آقای خاتمی اقبال کردند و روز جمعه 2 خرداد 1376 پیش بینی حضرت آیت ا... حسن زاده آملی به لطف و اراده خداوند منان محقق شد و ۲۹٬۱۴۵٬۷۵۴ نفر از ملت بزرگ ایران به پای صندوق های رای آمدند و آقای خاتمی با ۲۰٬۱۳۸٬۷۸۴ رای منتخب بیش از 55% واجدان شرایط رای دهندگان و هفتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران شدند .

پیروزی آن روز توسط مردم و بصورت گفتمان های چهره به چهره اتفاق افتاد . نه تلگرامی بود و نه اینستاگرام و نه توئیت بلکه اراده و عشق مردم بود که آن حماسه را آفرید .

باورش سخت بود اما شد و همه متعجب بودیم و دیدیم قدرت معجزه مردم چه بود .

مردم اعتماد کردند که بعضی از کج روی ها و اعمال سلایق شخصی در روند تحقق انقلاب اصلاح شود و عزت و کرامت مردم در جامعه متناسب با اهداف انقلاب و آنچه که در قانون اساسی نوشته شده بود حفظ و حراست شود .

آقای خاتمی قول دادند در کشور اصلاحات کنند و به عزت و کرامت انسانی و اندیشه های پاک و سلامت و خادم بها بدهند .

8 سال پر تلاطمی را در صحنه های سیاسی کشور داشتیم ، اما متاسفانه در این مدت 8 سال و در این مسیر اصلاحات ، اعمال سلیقه ها و انحرافاتی شد که مردم را رفته رفته خسته و مایوس کرد بطوریکه پس از 8 سال دولت اصلاحات ناکام از تحقق شعارهایش ماند و نتوانست نامزد ریاست جمهوریش را به دور دوم انتخابات برساند ؟؟؟؟

امروز 20 سال و چند روز از آن حادثه و معجزه بزرگ مردم ایران میگذرد.

آن روز رقیبانی که در نگاه ها و برنامه ها با هم متضاد بودند یعنی تقزیبا 180 درجه اختلاف داشتند ، امروز در کنار هم و تقریبا متحد هم هستند و این تغییر بزرگی است که اتفاق افتاده .

در این 20 سال گذشته یا آقای ناطق و هاشمی تغییر کردند و در کنار آقای خاتمی قرار گرفتند و یا آقای خاتمی تغییر کرده و در کنار این دو بزرگوار هستند . البته خدا رحمت جناب هاشمی را اما منظورم افکارش است ، یا اینکه هر سه به یک نقطه مشترک جدید رسیدند و نگاه هایشان کاملا تغییر کرده ؟ خدا میداند ؟؟

اما مردم تغییر نکردند و شعارهایشان همان شعارهای ضد فساد و ضد ظلم و انقلابی و احترام به شعور و حقوق مردم است .

مردم اصلاحات به معنی واقعی کلمه یعنی اصلاحات در رفتار و گفتار و اندیشه ها در مسیر تداوم و تحقق انقلاب را همراه با آرامش و سازندگی و رفاه را میخواهند .

مردم با حضور در صف های طولانی و انتظار چندین ساعت در پای صندوق ها تغییر نظام نمیخواهند بلکه تغییر مسئولان فاسد و بی خاصیت مدعی و طلبکار و ماهیت رفتار ها را میخواهند .

مردم بجای شعارهای ما چنین خواهیم کرد چنان خواهد شد فلانی که یا این تعداد فاسد هستند اما کاری نمیشود ، عمل و خدمت و توسعه و آبادانی و رفاه میخواهند .

جناب آقای روحانی ، من یکی از هواداران و وفاداران به شما بودم و هستم و برای شما ، نه برای دل خودم و برای ملت بزرگ ایران حقایق را نوشتم و گفتم و منتشر کردم و از شما تمام قد دفاع کردم .

رقابت سنگینی بود و باورتان نمیشد اینگونه پیروز شوید اما به لطف خداوند منان معجزه مردم را دوباره دیدید .

به رای مردم اعتماد کنید تا پشت سرتان بایستیم و کاری کنید که از شما با دل و جان دفاع کنیم مثل همین انتخابات که دفاع کردیم و خواهش میکنم ما را سربلند کنید .

من کاری به شعارهای اصلاح طلبانه و یا پوپولیستی دیگران ندارم من به مردمی نگاه میکنم که به شما اعتماد کردند و پشت سرتان هستند .

تاریخ را به شکل زیبایش تکرار کنیم نه به شکلی که نوشتم .

یا علی و با این یا علی در کنار و در خدمت شما برای خدمت به ملت بزرگ ایران هستیم .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    سپاس آزاده سرافراز و قهرمان جنگ میهنی حقیقتاً زلالی و صفای درونتان در نوشتارتان پیداست. ان شاءالله الرحمان آقای روحانی به درستی به وظایف خویش عمل خواهند کرد. ما هم مثل شما دست یا علی به سوی ایشان دراز می کنیم.