میزان نوشت: جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید مقابله‌ها قاطع شود، گفت: فرهنگ مصرف در بین عموم جامعه باید تغییر کند و صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در این عرصه تلاش کنند و از طرفی وزارت نیرو نیز باید در این بخش سرمایه گذاری کند.

عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه همایش یک روزه علمی کاربردی حقوق عامه با موضوع صیانت از منابع آبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز پیرامون مسائل آب به ویژه سلامت مردم و نقش وزارت نیرو بحث وبررسی شد.

وی ادامه داد: به لحاظ گستردگی استان تهران ما اولین دادستانی درسطح کشور هستیم که با ایجاد دادسرای تخصصی در حوزه محیط زیست، مسائل آب و پرونده‌های زمین خواری و کشاورزی با استفاده از قضات متخصص به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که دستگاه‌ها بیشتر به سمت پیشگیری متمرکز شوند و امیدواریم جلسه امروز ما سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه صیانت از منابع آبی باشد و دادستانی تهران اعلام آمادگی می‌کند که از دستگاه‌های مرتبط دراین حوزه، حمایت‌های قضایی لازم را انجام دهد.

دادستان تهران افزود: واقعا موجب تاسف است که در حریم بستر رودخانه‌ها ساختمان‌هایی ایجاد و سپس تخریب شود. ما سعی کرده‌ایم با ایجاد دادسرای تخصصی در بخش مقابله، شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تسریع ایجاد کنیم؛ اما هنوز آن طور که انتظار می‌رود این امر محقق نشده است.

وی تاکید کرد: فرهنگ مصرف در بین عموم جامعه باید تغییر کند و صدا و سیما، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در این عرصه تلاش کنند و از طرفی وزارت نیرو نیز باید در این بخش سرمایه گذاری کند.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت آب چندین سازمان نقش دارند و باید همکاری بین دستگاه‌های مرتبط افزایش یابد، از طرفی آموزه‌های عمومی نیز توسعه پیدا کند.

دادستان تهران گفت: در جلوگیری و شناسایی ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها باید مقابله‌ها قاطع شود و احکامی که صادر شده نیز اجرا شود، البته طبیعتاً اجرای احکام با منافع عده‌ای در تضاد خواهد بود، اما برای صیانت از منابع آبی باید با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها در این زمینه به صورت جدی تلاش شود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =