۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

مهر نوشت: ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که پس از بررسی های لازم برای بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر اقدام خواهد کرد.

 به گزارش افق، ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که گزارش هایی به دولت این کشور رسیده مبنی بر اینکه از دفتر طالبان در قطر، برای تبلیغات و تامین منابع مالی برای این گروه استفاده می شود.

«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که دولت این کشور در حال بررسی اقدامات این دفتر است و پس از پایان این بررسی ها، اقدام خواهد کرد.

به گفته فیصل، اگر این اتهامات ثابت شوند، احتمال دارد این دفتر بسته شود.

وی در این باره افزود: ما بررسی خود را انجام می دهیم اما گزارش هایی وجود دارند که این دفتر برای تبلیغات طالبان و دریافت منابع برای این گروه استفاده شده است و این لازم است که بررسی شود و در باره آن تصمیم گرفته شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که بر اساس گزارش ها قرار است در آینده نزدیک نشستی در قطر درباره مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان برگزار شود.

«حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان نیز دراین باره گفت: در رابطه با نشستی که قرار است در یکی از کشورهای خلیج فارس برگزار شود، باید گفت که شورای عالی صلح از هر قدمی برای صلح با طالبان در صورتی که مطابق با منافع ملی ما باشد، استقبال می کند.

این نخستین باری است که احتمال بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر، سخن به میان می آید. پیش از این گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دونالد ترمپ رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود در واشنگتن، از وی خواسته که با بسته شدن این دفتر موافقت کند.

اما دولت افغانستان اعلام کرد که در این دیدار، درباره دفتر سیاسی طالبان در قطر، گفتگو نشده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =