امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز ماه محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت: حرکت امام حسین(ع) یک خیزش، انقلاب و مقابله با استکبار زمان بود و دوران دفاع مقدس جلوه ای از عاشورای آن حضرت است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز آیین های سوگواری حضرت امام حسین (ع) افزود: بهترین فرصت برای توصیه به تقوا و خویشتنداری در برابر گناه و دل کندن از دنیا، شناسایی مسئولیت های الهی در زندگی فردی، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لازمه تقوای الهی است. ا

اهم اظهارات خطیب جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید.

* امروز نهضت عاشورای ما مرزها را درنوردیده‌است. ما در ایران انقلاب کرده‌ایم اما در سوریه از این انقلاب دفاع می‌کنیم. امروز آفریقا را درنوردیم. بنده، خدا را به حقیقت خون پاک امام حسین (ع) که ثارالله است و امروز در شریان جوانان ما جریان دارد، قسم می‌دهم که این روحیه انقلابی را در مردم ما به زوال نیاورد.

* حرکت امام حسین(ع) یک خیزش، انقلاب، زلزله، سیر و سلوک، عرفان، مقابله با فساد، برانداز نظام ننگین مادی بنی امیه و مقابله با استکبار زمان بود و حرکت ایشان مانند ابیات یک شعر که منظم است، منسجم بود.

* برخی در انقلاب ما از کرده های خود پشیمان هستند و به عمرسعد می مانند که در لشکر امام علی (ع) بود ولی حب دنیا وی را از امام جدا کرد و با این جدا شدن، دستش به خون پاکترین انسان آلوده شد و هرکه به امام خود خیانت کند، عاقبت عمرسعد را خواهد داشت.

* نظام سلطه و نظام استکبار همان ابن زیاد بنی امیه زمان هستند. هرکس به خاطر آنها از دین خود کم بگذارد و از بیعت با امام زمان خود کوتاهی کند، بداند نه دنیا و نه آخرت را دارند.

* دلدادگان به ولایت همانند زهیر در لشکر امام حسین هستند که در صف مخالف علی (ع) بود اما خداوند او را در کنار امام حسین (ع) قرار داد.

* امروز سرداران، سپاهیان و بسیجیان که سختی ها دیدند، ایثارگر و شهید شدند، اگر سهمی از رفاه حکومت ندارند اصلا ناراحت نیستند.

* شهدای ما همه نماد و نمود امام حسین (ع) بودند؛ امثالی که به رهبر انقلاب نامه می نویسند که در جهاد دفاع از حرم شرکت کنند، کم نیستند که دلیل آن دفاع مقدس است که در شهادت را باز نگه داشته است.

* خون امام حسین (ع) امروز در رگ های ایرانیان جریان دارد و فضای کشور را عاشورایی کرده است.

* [با اشاره به سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل] اظهارات فریب‌کارانه و دروغ‌های آشکار نشانه مطالبی است که مقام معظم رهبری این مشعل فروزان عصر ما فرمودند و تاکید کردند که هم نشانه عصبانیت بود، هم درماندگی و هم سبک‌مغزی رییس‌جمهوری آمریکا.

* بی‌سابقه است که در یک سال اول رییس‌جمهوری ایشان محبوبیت‌اش کمتر از ۴۰ درصد است و اوباما با تمام مشکلاتی که داشت، تا این حد منفور نبود و حتی بوش پسر نیز تا این حد منفور نبود. کسی که محبویبت ندارد، پیداست که عقده دارد و طبیعتاً عصبی می‌شود.

* آن‌ها لیبرال دموکراسی را به‌عنوان ایده‌آلی درنظر گرفته و خود را پس از فروپاشی شوروی، ابرقدرت جهان می‌دانستند اما آن‌چه که هرگز فکر نمی‌کردند، واقع شد و امام آمد. آن‌ها فکر می‌کردند دین قدرت رقابت نداشته و در متن زندگی مردم نقش ندارد و نمی‌تواند ظلم‌ستیز باشد اما دیدند نوری آمد، مرد روشنگری آمد که دین را به صحنه زندگی آورد و توخالی بودن قدرت آمریکا را اعلام کرد و افسانه لیبرال دموکراسی را باطل کرد.

* شرق و غرب دست به دست هم دادند تا شاید بتوانند با این نیروی انقلابی تازه متولدشده دست و پنجه نرم کنند اما نتوانستند. با آشوب‌های ابتدای انقلاب همچون دولت موقت و بنی‌صدر که ولایت فقیه را قبول نداشتند، راه به جایی نبردند و دیدند این پیام دل‌ها را مجذوب خود کرده است.

* این انقلاب، انقلاب ایران نیست. انقلاب مستضعفان است به رهبری ایران.

* ما در شرایطی هستیم که وقتی رهبر روسیه می‌آید، خارج از رسوم دیپلماسی ابتدا به دیدار رهبر معظم ما رفته و با مقدسات ما ارتباط برقرار می‌کند و در جنگ داعش در کنار ما قرار گرفته و همه این‌ها باعث سرافکندگی آمریکاست.

* آمریکا بزرگترین کشور بدهکار دنیاست و بیشترین زندانیان جهان را دارد و این رژیم مغرور، توخالی راه به جایی نمی‌برد.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =