مهر نوشت: مقامات امنیتی ولایت «کنر» افغانستان اعلام کردند که پاکستان از آنسوی مرزهای «دیورند» برخی شهرهای این ولایت را مورد حملات خمپاره ای قرار داده است.

 به گزارش افق، مقامات امنیتی ولایت کنر افغانستان اعلام کردند که شب گذشته نیروهای پاکستانی از آنسوی خط دیورند به شهرهای «دانگام» و «ناری» این ولایت ده‌ها راکت پرتاب کرده‌اند.

«جمع گل همیت» فرمانده‌ پلیس کنر اعلام کرد که مجموعا ۸۵ راکت بر بر خی از مناطق این ولایت اصابت کرده است که ۵۰ راکت آن در مناطق «زور برول» و «سورکمر» واقع در دانگام و ۳۵ راکت دیگر در مناطق «پاتاش» و «چهره گل» شهر ناری اصابت کرده‌اند.

مقامات امنیتی کنر همچنین اعلام کردند که به دلیل فاصله زیاد این مناطق تاکنون از تلفات این رویداد جزئیاتی در دست نیست.

این حملات خمپاره ای در حالی صورت می‌گیرد که شنبه هفته جاری، «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با «تهمینه جنجوعه» معاون وزارت خارجه‌ پاکستان خواستار ختم این مسئله شده بود.

بر اساس جزئیات معاون وزارت خارجه‌ پاکستان در این دیدار وعده داده بود که نگرانی‌های افغانستان را با نخست وزیر جدید پاکستان در میان می گذارد.

پیش از این نیز مناطق مرزی افغانستان هدف حملات راکتی از خاک پاکستان قرار می‌گرفت، اما از چندین ماه به این طرف این روند متوقف شده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =