ایرنا نوشت: پلیس متروپلیتین لندن روز جمعه از 'احمد حسن' 18 ساله به‌عنوان عامل حادثه تروریستی انفجار در ایستگاه متروی 'پارسونز گرین' نام برد و اعلام کرد پرونده وی به دادگاه جنایی ارجاع شده است.

پلیس اعلام کرد وی به جرم تلاش برای کشتن افرادی که در مترو تردد کرده و همچنین حمل ماده منفجره استون پروکسید متهم است. دادگاه جنایی انگلیس قرار است بعدازظهر امروز به پرونده وی رسیدگی کند.

احمد حسن، یک روز پس از حادثه تروریستی یادشده در شهر بندری دوور درحالی‌که قصد فرار از کشور را داشته، توسط پلیس منطقه کنت دست‌گیر شد. علاوه بر او 3 مظنون دیگر در ارتباط با این حادثه در بازداشت به سر می‌برند.

جمعه گذشته، براثر انفجار یک بمب دست‌ساز در ایستگاه مترو پارسونز گرین در غرب لندن، 30 تن مجروح شده که اکثر آن‌ها دچار سوختگی شدند.

کارشناسان اعلام کردند، اگر بمب به‌طور کامل عمل کرده بود، ده‌ها تن کشته می‌شدند. داعش مسئولیت این حادثه را برعهده‌گرفته است.
به دنبال حادثه یادشده، 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس سطح هشدار امنیتی در این کشور را از 'شدید' به 'بحرانی' ارتقاء داد و عنوان کرد که احتمال حمله تروریستی، قریب‌الوقوع است.

در پی دستگیری دو نفر از مظنونین این حادثه توسط پلیس، امبر راد وزیر کشور انگلیس روز یکشنبه گذشته اعلام کرد سطح هشدار امنیتی به شدید کاهش‌یافته است.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش یافته بود که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

در صورتی ‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =