استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال وبختیاری رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته برق و گاز مورد نیاز این مجموعه تا درب ورودی آن کشیده شده و آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.
وی افزود: هفته جاری مسئولان دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، شرکت آب منطقه ای، سازمان همیاری شهرداری ها، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی جهارمحال و بختیاری نسبت به بررسی نحوه تامین آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی استان اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بخشی از آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری از محل طرح انتقال آب بن - بروجن و بقیه از محل منابع زیرزمینی و موجود تأمین خواهد شد.
وی بیان داشت: به نتیجه رسیدن بسیاری طرح ها به ویژه تامین های زیرساخت های چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید مانند آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی، امور فرهنگی، جاده سازی، بهداشت و درمان، احیای واحدهای تولیدی راکد، استفاده از ظرفیت کامل کارخانجات و تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام باعث تسریع در ورند توسعه ای استان شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی در تکمیل و بهره برداری سریع تر منطقه ویژه استان نقش مهمی در تسریع روند توسعه ای و رونق اقتصادی این استان ایفا می کند.
وی عنوان داشت: به همین منظور تامین زیرساخت ها به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری و استفاده از مزایای منطقه ویژه سرمایه گذاری استان در اولویت قرار دارد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: شرکت های خدمات رسان چهارمحال و بختیاری تمامی توان خود را برای تکمیل و راه اندازی سریع تر منطقه ویژه اقتصادی این استان به کار گیرند.
وی ادامه داد: بهره مندی استان های همجوار از معافیات های مالیاتی و گمرکی از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به همین منظور بایستی اطلاعرسانی گسترده در سطح ملی و استانی به منظور تشریح و اعلام مزیت های منطقه ویژه اقتصادی استان در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی یادآور شد: زیرسازی و کامل آسفالت راه های اصلی و فرعنی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری باید هر چه سریع تر انجام شود.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری می تواند در افزایش انگیزه سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در این مجموعه مؤثر باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =